Meve

Z Wiedźmińska Wiki
Meve - wdowa po Reginaldzie.jpg

Meve z Lyrii, zwana Białą Królową – królowa Lyrii i Rivii, wdowa po Reginaldzie, krewna Foltesta z Temerii , kuzynka Calanthe z Cintry, matka dwóch synów – Vilema i Anséisa , opcjonalnie kochanka Raynarda Odo .

Biografia[edytuj | edytuj kod]

II Wojna z Nilfgaardem[edytuj | edytuj kod]

Po zajęciu Lyrii i Rivii przez Nilfgaard została przywódczynią zbrojnej partyzantki walczącej na tyłach wroga. Do walki ściągnęła, kogo się dało, w tym: rycerzy, bandytów oraz najemników; uczestniczka Bitwy o Most na Jarudze, walcząca w pierwszej linii. Została tam raniona w usta i straciła kilka zębów.

Po owej bitwie, za „bezprzykładne męstwo w boju za słuszną sprawę” pasowała Geralta na rycerza i nadała mu przydomek Geralt z Rivii (odebrała mu te przywileje po jego ucieczce).

Była obecna na ślubie imperatora Emhyra var Emreisa z fałszywą Ciri.

Meve, królowa Lyrii, bawiła się w zadumie ogromnymi rubinami naszyjnika, od czasu do czasu krzywiąc piękne pełne wargi w wieloznacznym grymasie

Krew elfów, str. 199

Stała przed nim kobieta w zbroi, kobieta o bardzo jasnych włosach, prawie tak jasnych jak jego własne. Zrozumiał, że włosy nie były jasne, lecz siwe, choć twarz kobiety nie nosiła znamion starości. Wieku dojrzałego, owszem. Ale nie starości.

Chrzest ognia, str. 331

- Dlaczego - odezwała się nagle Meve - wszyscy patrzycie na mnie?
- Zachwycamy się twoją urodą - zaburczał Henselt z głębi kufla.
- To też - przytaknął Vizimir. - Meve, wszyscy wiemy, że potrafisz znaleźć wyjście z każdej sytuacji. Masz kobiecą intuicję, jesteś mądrą niewiastą...

Krew elfów, str. 204

Ciekawostki i inne informacje[edytuj | edytuj kod]

  • W Bitwie o Most na Jarudze bohatersko walczyła w białej zbroi, dzięki czemu zyskała sobie przydomek Białej Meve.
  • Królowa ma dwóch synów. Są wspomniani jako mało inteligentni. Jednego z nich Geralt spotyka podczas turnieju w Toussaint.

Gwint[edytuj | edytuj kod]