Megaskop

Z Wiedźmińska Wiki
Filippa i Triss podczas rozmowy przez Megaskop

Megaskop - jedno z czołowych urządzeń telekomunikacyjnych czarodziejów. Pozwala on na rozmowę z innym czarodziejem, poszukiwanie magicznych śladów i na wiele innych czynności.

Konstrukcja Megaskopu[edytuj | edytuj kod]

Do budowy megaskopu potrzebne są dwa zwierciadła, czarna kotara, dwie soczewki cztery lampy i olbrzymi, kilkuset karatowy diament bądź brylant. Za wyszlifowanie klejnotów do megaskopu Sheali był odpowiedzialny Zoltan Chivay.

Megaskop w grze Wiedźmin 2[edytuj | edytuj kod]

Megaskopem posługuje się Sheala de Tancarville do rozmowy z Detmoldem i "pożyczywszy" go Triss z Filippą. Z ust Filippy pada aluzja że megaskopy są bardzo osobistymi urządzeniami, porównując je do szczoteczek.

- Skonstruowała tę swoją machinę... W sumie to wcale nie machina, be nie ma tam żadnego mechanizmu, tylko dwa zwierciadła, czarna aksamitna kotara, pudło, dwie soczewki, cztery lampy, no i oczywiście Brisingamen... Gdy ona wypowiada zaklęcie, światło z dwóch lamp pada... - Zostawmy detale. Z kim się kontaktowała?

Wieża Jaskółki, str. 324

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Megaskop swoim działaniem jest podobny do kryształowej kuli, jednak to megaskop jest wszechstronniejszy pod każdym względem.