Maribor

Z Wiedźmińska Wiki

Maribor – jedno z głównych miast Temerii na południu państwa, ok. 200 mil od Wyzimy, 42 mile od Zavady. Na czerwonych dachach budynków widnieją srebrno-czarne proporce, co jest znakiem rozpoznawczym i dumą Mariboru. Zostało zbudowane na fundamentach elfiego miasta. W przeszłości było zrujnowane przez wija, stworzonego przez Alzura, który uciekł w las na Zarzeczu. Z Mariboru pochodzą sławni na cały świat czarodzieje tacy jak Triss Merigold i Alzur. Ta pierwsza ma również tam swoją wieżę.

Tu, podobnie jak w wielu miastach północy rozgrywało się krwawe wydarzenie – pogrom na nieludziach.

Ważniejsze postacie[edytuj | edytuj kod]

  • W Mariborze znajduje się wieża Triss Merigold (choś ona sama nazywa ją wieżyczką).

Dotyczące opisu

Wiedział, że jeśli wyruszy o brzasku, to nawet bez specjalnego męczenia wierzchowca jeszcze przed zachodem słońca ujrzy srebrno-czarne proporce na czerwonych dachach wież mariborskiego zamku.

Czas pogardy, str. 8

Dotyczące lokalizacji

Gdyby król Foltest był w Wyzimie, Aplegatt doręczyłby mu posłanie jeszcze tej nocy. Niestety, króla nie było w stolicy - przebywał na południu kraju, w Mariborze, oddalonym od Wyzimy o blisko dwieście mil.

Czas pogardy, str. 7-8

Przed wieczorem był już na zachodniej granicy księstwa Ellander, na rozstaju w okolicach wioski Zavada, skąd miał prostą i bezpieczną drogę do Mariboru - czterdzieści dwie mile bitym, uczęszczanym traktem.

Czas pogardy, str. 8

Ciekawostki i inne informacje[edytuj | edytuj kod]

  • Obroną oblężonej podczas wojny z Nilfgardem twierdzy Maribor, dowodził Daniel Etcheverry, hrabia Garramone W "Wieży jaskółki" jest mowa, że obudził się on tam w noc po święcie Velen.
  • Jest drugim co do wielkości miastem w Temerii.
  • Maribor to także nazwa miasta w Słowenii. Jest ono również drugie co do wielkości w tym kraju.