Maria Luiza La Valette

Z Wiedźmińska Wiki
Maria Luiza La Valette
Tw3 journal louisa.png
Informacje podstawowe
Pochodzenie
Temeria
Tytuł(y)
Baronowa
Płeć
Kobieta
Rasa
Człowiek
Narodowość
Temeria
Przynależność
Temeria
Informacje rodzinne
Kolor włosów
brązowe
Wystąpienia

Maria Luiza La Valette  baronowa, faworyta króla Temerii, Foltesta. Twierdzi się, że obydwoje dzieci baronowej, syna Bussy'ego i córkę Anais, spłodził nie stary baron La Valette, lecz właśnie król Foltest.

W grze Wiedźmin 3: Dziki Gon[edytuj | edytuj kod]

Po rozpoczęciu się wojny z Nilfgaardem, Maria Luiza przeprowadziła się do Novigradu. Występuje w misji ,,Spis cudzołożnic", gdzie Geralt szuka jej sprzątaczki, Molly. Jeśli w Wiedźminie 2 Geralt ocali Arjana, to będzie dla nas miła. Jeśli zaś Arjan umrze, Maria Luiza nie będzie chciała z nami rozmawiać. Dodatkowo gości u niej Morvran Voorhis. Możemy również ją spotkać na imprezie w Rezydencji Vegelbudów.

Zadania[edytuj | edytuj kod]

O baronowej la Valette było swego czasu głośno w Temerii. Owa szlachcianka na jakiś czas związała się z królem Foltestem, któremu powiła nawet dwoje nieślubnych dzieci.

Stało się to przyczyną skandalu i buntu kilku możnych rodów, stłumionego krwawo przez królewskie wojska, które po ciężkich bojach zdobyły twierdzę rodu la Valette.
If Arjan was spared:
Na szczęście, dzięki interwencji Geralta z Rivii, towarzyszącego wówczas królowi Foltestowi, jej najstarszy syn, Arjan, mimo udziału w buncie, uratował głowę.

Nic tedy dziwnego, że Luiza la Valette miała wszelkie powody, by darzyć wiedźmina życzliwością, czego jawny wyraz dała podczas ich kolejnego spotkania.
If Arjan was killed:
Niestety, przy tej okazji najstarszy syn baronowej, który z mieczem w ręku bronił dobrego imienia matki, poniósł śmierć z ręki Geralta z Rivii, towarzyszącego wówczas królowi Foltestowi.

Nic tedy dziwnego, że Luiza la Valette miała wszelkie powody, by nienawidzić wiedźmina, czego jawny wyraz dała podczas ich kolejnego spotkania.

W grze Wiedźmin 2: Zabójcy Królów[edytuj | edytuj kod]

Uwaga! W dalszej części artykułu znajdują się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu.

Geralt zabija Arjana:

  • Jeśli w trakcie ucieczki z więzienia La Valette'ów Geralt zejdzie do lochów, natrafi on na baronową będącą brutalnie przesłuchiwaną przez jej oprawców. Po uratowaniu jej i zapewnieniu o swojej niewinności, baronowa niechętnie pomoże mu w ucieczce.
  • Jeśli w trakcie ucieczki Geralt pójdzie na wyższe kondygnacje więzienia(omijając lochy), natrafi na Baronową będącą przesłuchiwaną przez Shilarda, po krótkiej rozmowie namawia Nilfgaardczyka, by pomógł wiedźminowi w ucieczce.

Geralt oszczędza Arjana:

  • Losy Marii Luizy są nieznane, jej syn - Arjan - jest wielce zmartwiony o jej zdrowie i wypytuje wiedźmina o szczegóły, których Geralt, tak jak młody szlachcic, mogą się tylko domyślać.
Tutaj koniec znacznych szczegółów fabuły.

  • - Przecież ty od czterech lat żyjesz potajemnie z baronową La Valette - uśmiechnęła się znowu Meve. - Kochacie się jak dwa gołąbki, czekacie, by stary baron wreszcie wyciągnął kopyta.
    Krew elfów, str. 210

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Marii Luizie głosu użyczyła Małgorzata Sadowska,
  • Foltest ofiarował jej w prezencie balistę;