Maria Luiza La Valette

Z Wiedźmińska Wiki
Maria Luiza La Valette
Tw3 journal louisa.png
Maria Luiza La Valette
Module
|- Informacje
Rasa
Człowiek
Płeć
Kobieta
Kolor włosów
Brązowe
Tytuł(y)
Baronowa
Narodowość
Temeria
Przynależność
La Valette
Profesja
Szlachcianka
Rodzina
Arian La Valette ( syn )
Bussy La Valette ( syn )
Anais La Valette ( córka )

Maria Luiza La Valette  baronowa, faworyta ( króla Temerii, Foltesta. Twierdzi się, że obydwoje dzieci baronowej, syna Bussy'ego i córkę Anais, spłodził nie stary baron La Valette, lecz właśnie król Foltest.

W grze Wiedźmin 3: Dziki Gon[edytuj | edytuj kod]

Po rozpoczęciu się wojny z Nilfgaardem, Maria Luiza przeprowadziła się do Novigradu. Występuje w misji ,,Spis cudzołożnic", gdzie Geralt szuka jej sprzątaczki, Molly. Jeśli w Wiedźminie 2 Geralt ocali Arjana, to będzie dla nas miła. Jeśli zaś Arjan umrze, Maria Luiza nie będzie chciała z nami rozmawiać. Dodatkowo gości u niej Morvran Voorhis. Możemy również ją spotkać na imprezie w Rezydencji Vegelbudów.

Zadania[edytuj | edytuj kod]

O baronowej la Valette było swego czasu głośno w Temerii. Owa szlachcianka na jakiś czas związała się z królem Foltestem, któremu powiła nawet dwoje nieślubnych dzieci.

Stało się to przyczyną skandalu i buntu kilku możnych rodów, stłumionego krwawo przez królewskie wojska, które po ciężkich bojach zdobyły twierdzę rodu la Valette.
If Arjan was spared:
Na szczęście, dzięki interwencji Geralta z Rivii, towarzyszącego wówczas królowi Foltestowi, jej najstarszy syn, Arjan, mimo udziału w buncie, uratował głowę.

Nic tedy dziwnego, że Luiza la Valette miała wszelkie powody, by darzyć wiedźmina życzliwością, czego jawny wyraz dała podczas ich kolejnego spotkania.
If Arjan was killed:
Niestety, przy tej okazji najstarszy syn baronowej, który z mieczem w ręku bronił dobrego imienia matki, poniósł śmierć z ręki Geralta z Rivii, towarzyszącego wówczas królowi Foltestowi.

Nic tedy dziwnego, że Luiza la Valette miała wszelkie powody, by nienawidzić wiedźmina, czego jawny wyraz dała podczas ich kolejnego spotkania.

W grze Wiedźmin 2: Zabójcy Królów[edytuj | edytuj kod]

Geralt zabija Arjana:

  • Jeśli w trakcie ucieczki z więzienia La Valette'ów Geralt zejdzie do lochów, natrafi on na baronową będącą brutalnie przesłuchiwaną przez jej oprawców. Po uratowaniu jej i zapewnieniu o swojej niewinności, baronowa niechętnie pomoże mu w ucieczce.
  • Jeśli w trakcie ucieczki Geralt pójdzie na wyższe kondygnacje więzienia(omijając lochy), natrafi na Baronową będącą przesłuchiwaną przez Shilarda, po krótkiej rozmowie namawia Nilfgaardczyka, by pomógł wiedźminowi w ucieczce.

Geralt oszczędza Arjana:

  • Losy Marii Luizy są nieznane, jej syn - Arjan - jest wielce zmartwiony o jej zdrowie i wypytuje wiedźmina o szczegóły, których Geralt, tak jak młody szlachcic, mogą się tylko domyślać.

  • - Przecież ty od czterech lat żyjesz potajemnie z baronową La Valette - uśmiechnęła się znowu Meve. - Kochacie się jak dwa gołąbki, czekacie, by stary baron wreszcie wyciągnął kopyta.
    Krew elfów, str. 210

Ciekawostki i Inne Informacje[edytuj | edytuj kod]

  • Marii Luizie głosu użyczyła Małgorzata Sadowska .
  • Foltest ofiarował jej w prezencie balistę .
  • Jest przyjaciółką Patrycji Vegelbud.