Margarita Laux-Antille

Z Wiedźmińska Wiki
Margarita Laux-Antille
Margarita Laux-Antille - reptorka.jpg
Informacje podstawowe
Przydomek / pseudonim(y)
Rita
Tytuł(y)
Rektorka Aretuzy
Profesja
Czarodziejka
Płeć
Kobieta
Rasa
Człowiek
Narodowość
Nilfgaard
Informacje rodzinne
Kolor włosów
Blond
Kolor oczu
Ciemny
Informacje rodzinne
Inni krewni
Ilona Laux-Antille (babka)
Wystąpienia

Margarita Laux-Antille - potężna czarodziejka, rektorka Aretuzy, członkini Loży Czarodziejek, wnuczka słynnej Ilony Laux-Antille, przyjaciółka Yennefer, była kochanka Larsa, autorka kilku nieznanych z nazwy książek.

Wygląd i Charakter[edytuj | edytuj kod]

Czarodziejka jest jasnowłosą, wysoką kobietą o niezwykle pięknym ciele.

Nie interesowała się polityką, tylko dobrem szkoły, dlatego w Loży pełniła funkcję dekoracyjną.

Dbała o dobro swych podopiecznych. Polubiła się z Ciri mimo iż ich pierwsze spotkanie nie było zbyt miłe. 

Działania redańskich łówców czarownic dotarły w końcu do Aretuzy, skąd Margarita uciekła w towarzystwie kilku najbardziej obiecujących uczennic. Grupka ta liczyła na pomoc Triss Merigold. Miała ona pomóc im w przedostaniu się do bezpiecznego Koviru. Do spotkania z Triss nigdy nie doszło, zaś rektorka i jej podopieczne trafiły w redańskie ręce. Łowcy czarownic spalili na stosie niemal wszystkie uciekinierki, zaś Radowid osobiście rozkazał, by Rita zginęła jako ostatnia. Tak się jednak nie stało, dzięki akcji Yennefer i Geralta. Biały Wilk uwalnia Margaritę i odsyła ją w bezpieczne miejsce. Liczne urazy zostają opatrzone przez elfa Avallac'ha, który rzuca zaklęcie przyspieszające regenerację tkanek. Blondwłosa czarodziejka dołącza do swoich dawnych koleżanek z Loży i wspomaga obronę Ciri na Skellige, w zamian za obietnicę cesarskiej amnestii oraz możliwości bezpiecznego osiedlenia się w Nilfgaardzie.

Zdolności magiczne[edytuj | edytuj kod]

Laux-Antille szkoliła się pod okiem Arcymistrzyni de Vries. Była doświadczoną czarodziejką i rektorką adeptek w Aretuzie.

Rzucając zaklęcie teleprojekcyjne na zamku Montecalvo, jako jedyna z czarodziejek nie zaznała zmęczenia.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Po Pierwszej Wojnie[edytuj | edytuj kod]

Związała się z żonatym mężczyzną, Larsem. Ich związek trwał 4 lata, do 1267. Po zakończeniu związku Yennefer i Geralta, gościła w Vengerbergu u czarodziejki.

Przed bankietem[edytuj | edytuj kod]

Najprawdopodobniej pod koniec czerwca, kilka dni przed zjazdem czarodziejów, Tissaia de Vries przyjechała do Gors Velen, gdzie wynajęła mieszkanie w Srebrnej Czapli. Adeptki z Aretuzy były akurat przesiedlane do Loxii, więc Laux-Antille została zaproszona przez swoją mistrzynię do dzielenia z nią apartamentu.

Podczas jednej z przechadzek po Gors Velen z Tissaią de Vries spotkały Cirillę. Nie wiedziały kim jest, Tissaia uznała, że była jedną z jej uczennic. Po bezczelnej odpowiedzi Ciri, została sparaliżowana zaklęciem. Sprawa się później rozwiązała. Margarita zaprosiła Yennefer do Srebrnej Czapli.

- Zaczekaj, Tissaia - powiedziała druga kobieta, młod­sza, jasnowłosa i wysoka, w zielonej, mocno wydekoltowa­nej sukni. - Ja jej nie znam. Ona chyba nie jest...

Czas pogardy, str. 83

Margarita Laux-Antille z pluskiem wynurzyła się z ba­senu, rozbryzgując wodę. Ciri nie mogła się powstrzymać, by się nie przyglądać. Widziała nagą Yennefer nie raz i nie sądziła, by ktokolwiek mógł mieć piękniejszą figurę. Była w błędzie. Na widok nagiej Margarity Laux-Antille pokraśniałyby z zawiści nawet marmurowe posągi bogiń i nimf.

Czas pogardy, str. 85

Margarita Laux-Antille, która, jak się okazało, była rektorką Aretuzy,

Czas pogardy, str. 86

Po mojej prawej zasiada Margarita Laux-Antille, rektorka akademii w Aretuzie.

Chrzest ognia, str. 38

Ciekawostki i inne Informacje[edytuj | edytuj kod]

  • Przyjaciele mówią do niej "Rita",
  • Przez 4 lata spotykała się z żonatym, czarodziejem Larsem. Po 4 latach zerwała z nim,
  • Jej mistrzynią była Tissaia de Vries,
  • W grze Wiedźmin 2, Cynthia, opisujac czarodziejki twierdzi że Rita jest znudzona i zrezygnowana przy rzucaniu czarów, uważa ze dawno straciła zapał do magii,
  • Pojawia się w pożegnaniu białego wilka na ślubie Geralta i Yennefer.

Wiedźmin 3: Dziki Gon[edytuj | edytuj kod]

W trzeciej części gry okazuje się, że została pojmana podczas próby skontaktowania się z Triss w celu ucieczki do Koviru i umieszczona w oxenfurckim więzieniu. Geralt i Yennefer muszą odbić ją, by poprosić ją o pomoc w pokonaniu Eredina. Choć nie jest to łatwe, wiedźmin dostaje się do budynku przez elfie ruiny pod miastem i znajduje Ritę w jednej celi ze skatowaną Shealą de Tancarville (jeśli darował jej życie w drugiej części gry). Czarodziejka zgadza się dołączyć do nowej Loży i wspomóc ją w ich planie. Po pokonaniu Dzikiego Gonu najprawdopodobniej nadal należała do odtworzonej organizacji.

W3 SS Margarita-Laux-Antille.png
Długo można by wymieniać przymioty umysłu, ducha i ciała czarodziejki Margarity Laux-Antille. Rita, jak zwały ją przyjaciółki, piastowała ongiś stanowisko rektorki szkoły czarodziejek w Aretuzie na wyspie Thanedd – tej samej, którą ukończyła jej słynna antenatka, Ilona Laux-Antille.

Co nieczęste wśród przedstawicielek jej profesji, Margarity nie interesowała polityka. Miała na względzie wyłącznie dobro szkoły i z tej właśnie przyczyny wstąpiła do Loży czarodziejek.

Nie sposób także nie wspomnieć o jej urodzie. Mawiano, że figura magiczki może przyprawić o zazdrość marmurowe posągi bogiń i nimf, kute dłutem najsłynniejszych rzeźbiarzy.
Mimo tych wszystkich przymiotów mistrzyni Laux-Antille nie uniknęła losu, jaki w tym czasie spotkał wielu jej konfratrów. Została aresztowana i przebywała w oxenfurckim więzieniu, oczekując krótkiego i niewątpliwie stronniczego procesu.
Tylko dzięki pomocy Geralta i Yennefer, którzy wydostali ją z celi, Margarita uniknęła stosu.

Zadania[edytuj | edytuj kod]

Wideo[edytuj | edytuj kod]

Uwagi[edytuj | edytuj kod]

Wiedźmin Pożegnanie Białego Wilka[edytuj | edytuj kod]

Gwint[edytuj | edytuj kod]