Maecht

Z Wiedźmińska Wiki
Zbyt enigmatyczny opis herbu sprawia, że można go narysować na kilka sposobów (poniżej: trzy z nich):

srebrne ryby i korony naprzemiennie w polu błękitnym i czerwonym czterodzielnym
Herb Maecht - wariant 1. Herb Maecht - wariant 2. Herb Maecht - wariant 3.

Maecht - niewielka nilfgaardzka marchia na południu wchodząca w skład Prowincji Metinna. Herb stanowi wizerunek srebrnych ryb oraz koron w polu błękitno-czerwonym czterodzielnym. Granicę od strony północnej, pomiędzy Maecht oraz Metinną jest rzeka Sylte. Na wschód leży Geso, oddzielone od Maecht Veldą, a na południe leży Ebbing. W Maecht utrzymywane były pozory swobody. Król wyberany był na zasadzie wolnej elekcji, jednak w rzeczywistości wybór był zgodny z wolą cesarza.

Główne miasta[edytuj | edytuj kod]

Ważne osobistości[edytuj | edytuj kod]

Heraldyka[edytuj | edytuj kod]

- Tak, to prawda. Podbili Metinnę, Maecht, Nazair, Ebbing, wszystkie królestwa na południe od Gór Amell.

Krew elfów, str. 251

- Chytrze, Codringher. Ale to nie tak. Ojciec Ciri wcale nie był pośledniejszy. Był królewiczem.
- Co ty powiesz? O tym nie wiedziałem. Z jakiego królestwa?
- Z jakiegoś na południu... Z Maecht... Tak, właśnie z Maecht.
- Interesujące - mruknął Codringher. - Maecht od dawna jest nilfgaardzką marchią. Wchodzi w skład Prowincji Metinna.
- Ale jest królestwem - wtrącił Fenn. - Panuje tam król.

Czas pogardy, str. 31

- Już szukam - kaleka popchnął koła swojego fotela, skrzypiąc odjechał w kierunku regału, ściągnął z niego gruby rulon zwojów i zaczął je przeglądać, rzucając przejrzane na podłogę. - Hmmm... Już mam. Królestwo Maecht. W herbie srebrne ryby i korony naprzemiennie w polu błękitno-czerwonym czterodzielnym...
- Pluń na heraldykę, Fenn. Król, kto jest tam królem?
- Hoët zwany Sprawiedliwym. Wybrany w drodze elekcji...

Czas pogardy, str. 31-32

Za nimi szli tarczownicy, opancerzeni jak raki weterani z Vicovaro i Etolii, dalej kolorowa zbieranina - zaciężni knechci z Metinny, najemnicy z Thurn, Maecht, Geso i Ebbing...

Czas pogardy, str. 213