Lytta Neyd

Z Wiedźmińska Wiki
G SS Koral.jpg

Astrid Lyttneyd Ásgeirrfinnbjornsdottir zwana też Lytta Neyd oraz Koral - czarodziejka , była kochanka Geralta.

Wygląd[edytuj | edytuj kod]

Koral miała rude włosy. Gdy poruszała głową, wśród stonowanej czerwieni zapalały się odcienie jaśniejsze, żółtawe - zupełnie jak u lisa. W młodości posiadała piegi, z których większość magicznie sobie usunęła. Nie mogła uchodzić za klasycznie piękną, bo miała zbyt ostre rysy. Policzki muskała różem w kolorze ciepłej brzoskwini. Pachniała frezją i morelą, czasem również mandarynkami. Jej pomadka była koloru koralowego – stąd przydomek. Na biodrze czarodziejka miała wytatuowanego skalara - symbol bogactwa i snobizmu. Zrobiła go sobie w młodości.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Ciało Lytty zostało pochowane na Wzgórzu Sodden, a jej imię zostało wyryte na kamiennym obelisku w miejscu śmierci. Triss Merigold w Krwi Elfów, z przerażeniem mówi Geraltowi, że krzyczący tułów bez rąk i nóg to była Koral. W Sezonie Burz przebywa w Kerack, w willi „Cyklamen", w której przez pewien czas przebywał jej kochanek - sławny Geralt z Rivii. Całe przedsięwzięcie zostało zaplanowane przez Koral.

Uciekła z Kerack za pomocą teleportacji podczas straszliwego sztormu który nawiedził miasto. Wróciła dopiero gdy nawałnica się skończyła, aby pomóc rannym. Po wstąpieniu Viraxasa na tron, opuściła Kerack. Miała uczennicę o przydomku Mozaïk, którą zwykła surowo karać, za najdrobniejsze, nawet urojone przewinienia. W przeszłości coś łączyło ją z Algernonem Guincampem, zwanym Pinety.

Nim jednak była w związku z Geraltem to, doprowadziła do jego aresztowaia, natychmiast po nim wpłacając za niego kaucję. Miało to zmusić Geralta, by udał się na zamek Rissberg oraz uświadomić mu, że nie ma wyboru i musi podjąć współpracę z czarodziejami.

Inne[edytuj | edytuj kod]

Lytta Neyd, zwana Koral. Przydomek wziął się od koloru pomadki do ust, jakiej używała. Lytta oplotkowała go kiedyś przed królem Belohunem, i to tak, że poszedł na tydzień do lochu. Gdy wypuszczono go, poszedł do niej zapytać o powody. Nie wiedząc kiedy, wylądował w jej łóżku i tam spędził drugi tydzień.

Miecz przeznaczenia, str. 329

Ciekawostki i Inne Informacje[edytuj | edytuj kod]

  • Pojawi się w powieści Sezon burz,
  • Brak jej poczucia humoru,
  • Posąg w jej komnatach przedstawia jej własny wizerunek,
  • Merigold czuje perfumy Lytty podczas złożenia Geralta na łódź, w ostatnim tomie sagi - "Pani Jeziora,
  • W Wiedźmin 3: Dziki Gon okazuje się że zaczarowała czarem kompresji artefaktowej czarodzieja, którego oskarżała o zdradę oraz żołnierza Nilfgaardu. Obie postacie można odczarować z pomocą Triss,
  • Zginęła w czasie walk na Wzgórzu Sodden,
  • Fascynowało ją morze i okręty,
  • Miała uczennicę Mozaik,
  • Miała romans z Geraltem.