Lytta Neyd

Z Wiedźmińska Wiki
G SS Koral.jpg

Lytta Neyd , właściwie Astrid Lyttneyd Ásgeirfinnbjornsdottir, zwana także Koral – rudowłosa czarodziejka pochodząca ze Skellige, co tłumaczy jej fascynację morzem i okrętami. Przyjaciółka Triss .

Zginęła w czasie walk na Wzgórzu Sodden.

Wygląd[edytuj | edytuj kod]

Koral miała rude włosy. Gdy poruszała głową, wśród stonowanej czerwieni zapalały się odcienie jaśniejsze, żółtawe - zupełnie jak u lisa. W młodości posiadała piegi, z których większość magicznie sobie usunęła. Nie mogła uchodzić za klasycznie piękną, bo miała zbyt ostre rysy. Policzki muskała różem w kolorze ciepłej brzoskwini. Pachniała frezją i morelą, czasem również mandarynkami. Jej pomadka była koloru koralowego – stąd przydomek. Na biodrze czarodziejka miała wytatuowanego skalara – symbol bogactwa i snobizmu. Zrobiła go sobie w młodości.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Ciało Lytty zostało pochowane na Wzgórzu Sodden, a jej imię zostało wyryte na kamiennym obelisku w miejscu śmierci. W Sezonie Burz przebywa w Kerack, w willi „Cyklamen", w której przez pewien czas przebywał jej kochanek - sławny Geralt z Rivii. Całe przedsięwzięcie zostało zaplanowane przez Koral.

Uciekła z Kerack za pomocą teleportacji podczas straszliwego sztormu który nawiedził miasto. Wróciła dopiero gdy nawałnica się skończyła, aby pomóc rannym. Po wstąpieniu Viraxasa na tron, opuściła Kerack. Miała uczennicę o przydomku Mozaïk, którą zwykła surowo karać, za najdrobniejsze, nawet urojone przewinienia. W przeszłości coś łączyło ją z Algernonem Guincampem, zwanym Pinety.

Była kochanką Geralta. Nim jednak nią została, doprowadziła do jego aresztowaia, natychmiast po nim wpłacając za niego kaucję. Miało to zmusić Geralta, by udał się na zamek Rissberg oraz uświadomić mu, że nie ma wyboru i musi podjąć współpracę z czarodziejami.

Inne[edytuj | edytuj kod]

Lytta Neyd, zwana Koral. Przydomek wziął się od koloru pomadki do ust, jakiej używała. Lytta oplotkowała go kiedyś przed królem Belohunem, i to tak, że poszedł na tydzień do lochu. Gdy wypuszczono go, poszedł do niej zapytać o powody. Nie wiedząc kiedy, wylądował w jej łóżku i tam spędził drugi tydzień.

Miecz przeznaczenia, str. 329

Ciekawostki i Inne Informacje[edytuj | edytuj kod]

  • Jej przydomek (Koral) wziął się od koloru pomadki do ust, której zwykle używała.
  • Pojawi się w powieści Sezon burz.
  • Jej przydomek (Koral) wziął się od koloru pomadki do ust, której zwykle używała; prawdziwe imię to Astrid Lyttneyd Ásgeirrfinnbjornsdottir .
  • Brak jej poczucia humoru .
  • Posąg w jej komnatach przedstawia jej własny wizerunek .
  • Merigold czuje perfumy Lytty podczas złożenia Geralta na łódź, w ostatnim tomie sagi - "Pani Jeziora .
  • W Wiedźmin 3: Dziki Gon okazuje się że zaczarowała czarem kompresji artefaktowej czarodzieja, którego oskarżała o zdradę oraz żołnierza Nilfgaardu. Obie postacie można odczarować z pomocą Triss.
  • Miała romans z Geraltem .