Ludvik

Z Wiedźmińska Wiki
Ludvik
Tw3-louis-01.png
Ludvik
Module
|- Informacje
Rasa
Człowiek
Płeć
Mężczyzna
Kolor włosów
Brązowy
Kolor oczu
Niebieski
Narodowość
Aedirn
Profesja
Najemnik

Ludvik – najemny zbir, dawny kompan Letho, z którym wiedźmin wykonał kilka zleconych zadań występujący w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon.

Wiedźmin 3: Dziki Gon[edytuj | edytuj kod]

Po ucieczce Letho z Loc Muinne był jedynym, który znał miejsce pobytu królobójcy. Nie wiodło mu się najlepiej i w dodatku podpadł Nilfgaardczykom, więc za połowę nagrody za głowę Letho oraz cesarski glejt zdradził lokalizację wiedźmina Arnoutowi Vesterowi. Gdy na ukrywającego się Letho napadli łowcy głów, ten domyślił się, że Ludvik go sprzedał i wyruszył wraz z Geraltem, aby się z nim rozliczyć. Ludvik wszystkiego się wyparł, lecz po skończonej walce przyznał, że zdradził, a Arnout Vester przebywa we wsi Zalipie. Letho zostawił dawnego przyjaciela wykrwawiającego się na ziemi. Geralt miał możliwość dobić go ciosem miecza.

To było jeszcze zanim król Foltest pożegnał się z tym światem. W Aedirn wydano za Ludvikiem list gończy. Nagroda była spora, a z normalnych zleceń nie szło wyżyć, więc postanowiłem dorwać skurczybyka i trochę się odkuć. Wytropienie go było prostsze niż zabicie utopca. Balował w Złotym Wisielcu, w samym centrum Hagge. Złapałem go i związałem, ale posterunek straży otwierali dopiero o świcie, więc mieliśmy jeszcze kilka godzin. Zaczęliśmy rozmawiać, dla zabicia czasu. I tak nam się dobrze gadało, że rano go puściłem.
― Letho about Ludvik, The Witcher 3

Zadania[edytuj | edytuj kod]