Loc Muinne

Z Wiedźmińska Wiki
Loc Muinne

Loc Muinne - miasto elfów, leżące w górnym biegu Pontaru. Na początku ludzkiej ekspansji na kontynencie, Geoffrey Monck zebrał grupkę dzieci (Źródła), z którymi udał się na szkolenie. W latach późniejszych, marszałek Milan Raupenneck dokonał rzezi Loc Muinne oraz Est Haemlet.

Znaczenie w grze Wiedźmin 2: Zabójcy królów[edytuj | edytuj kod]

To tu podczas akcji gry toczą się obrady, których tematem jest pokój Królestw Północy oraz odnowienie Rady wraz z Kapitułą Czarodziejów.Podczas tych obrad Geralt ma do podjęcia kilka ważnych decyzji. W Loc Muinne min. była przetrzymywana Triss w obozie Nilfgaardu.Po zamieszkach, które rozpętały się w trakcie obrad między Nilfgaardem, Redanią, Keadwen i Temerią, Geralt ruszył na spotkanie z Letho. Rozgrywa się tam akcja całego III aktu oraz epilog.

W zależmości od decyzji gracza Loc Muinne może być nową siedzibą Rady i Kapituły Czarodziejów.

- Tutaj - wiedźmin spojrzał na czarodzieja - aż prosi się o batalistykę. Wszakże kilka lat po uwieńczonej powodzeniem wyprawie Moncka wojska marszałka Raupennecka z Tretogoru dokonały rzezi Loc Muinne i Est Haemlet, zabijając wszystkie elfy, bez względu na wiek czy płeć. I rozpoczęła się wojna, zakończona masakrą pod Shaerrawedd.

Czas pogardy, str. 133