Loc Grim

Z Wiedźmińska Wiki

Loc Grim – jezioro, nad którym leży letnia rezydencja imperatora i miasto, za którego murami rezyduje w wieży mag Xarthisius.

Miejsca[edytuj | edytuj kod]

Tego ranka w pałacu Loc Grim, letniej rezydencji im­peratora, panowało niezwykłe poruszenie. Tym bardziej niezwykłe, że wszelkie poruszenia, wzruszenia i ożywienia absolutnie nie leżały w zwyczaju nilfgaardzkiej szlachty, a okazywanie niepokoju lub podniecenia uważano za objaw niedojrzałości. Podobne zachowanie traktowane było wśród nilfgaardzkich wielmożów tak nagannie i pogardliwie, że okazywania ożywienia czy podniecenia wstydziła się nawet niedojrzała młodzież, od której wszakże mało kto oczekiwał przyzwoitego zachowania.

Tego ranka w Loc Grim nie było jednak młodzieży. W Loc Grim młodzież nie miała czego szukać. Olbrzymią salę tronową pałacu zapełniali poważni i surowi arystokraci, rycerze i dworacy, wszyscy jak jeden mąż odziani w ceremonialną dworską czerń, ożywioną jedynie bielą kryz i mankietów. Mężczyznom towarzyszyły nieliczne, lecz równie poważne i surowe damy, którym zwyczaj zezwalał rozjaśnić czerń stroju odrobiną skromnej biżuterii. Wszyscy udawali, że są dostojni, poważni i surowi. A byli niesamowicie podnieceni.

Czas pogardy, str. 234

Audiencja była skończona. (...) Emhyr var Emreis zarzucił nogę na oparcie tronu.
– Zawiadom wicehrabiego Eiddon i Skellena, że natychmiast po audiencji ambasadora mają się stawić w bibliotece. Sekretnie. Ty także się tam stawisz. I przyprowadzisz tego waszego głośnego maga, tego wróżbitę… Jak mu tam?
– Xarthisius, wasza wysokość. Mieszka w wieży za miastem…

Czas pogardy, str.

Notatki[edytuj | edytuj kod]

Według „Gry Wyobraźni” w Loc Grim znajduje się cesarska akademia magii. Źródłem informacji był prawdopodobnie fanowski zbiór informacji na temat Wiedźminlandu umieszczony na stronie Sapkowskiego, w którym pod hasłem „Loc Grim” znajdował się punkt „- akademia magiczna, ChO 190”. Choć faktycznie zarówno szkoła, jak i Loc Grim zostają wspomniane na tej stronie, z kontekstu rozmowy nie można jednoznacznie wywnioskować jej położenia.