Liga z Hengfors

Z Wiedźmińska Wiki
Liga z Hengfors
Stolica Hengfors
Ustrój polityczny monarchia
Głowa państwa król Niedamir
Jednostka monetarna  Marka Ligi/ Lintar
Język urzędowy Język Wspólny
Herb W polu czerwonym (purpurowym) srebrny gryf
Herb Ligi z Hengfors
tło czerwone
Herb Ligi z Hengfors
tło purpurowe
Chorągiew
purpurowa chorągiew ze znakiem srebrnego gryfa
Chorągiew Ligi z Hengfors
tło czerwone
Chorągiew Ligi z Hengfors
tło purpurowe

Liga z Hengfors - zwana także Ligą Niedamira, który stanowi jej przywódcę, króla. Jest to unia personalna łącząca kilka pomniejszych krain leżących na północy, które dawniej stanowiły Marchię Wschodnią Koviru, ale usamodzielniły się za rządów króla Baldwina Thyssena i podzieliły się na kilka księstw i królestw. Połączone przez rzeczonego króla, Niedamira. Stolicą jest miasto Hengfors.

Ważniejsi obywatele Ligi[edytuj | edytuj kod]

Krainy[edytuj | edytuj kod]

Główne miasta i warownie[edytuj | edytuj kod]

Siły Zbrojne[edytuj | edytuj kod]

Nie wiadomo jaką armię ma obecnie Liga z Hengfors. Podczas akcji opowiadania "Granica możliwości" w Caingorn stacjonowało trzystu pancernych i 1500 zbrojnych, a w Malleore tysiąc tarczowników. Są to jednak dane pochodzące sprzed rozpoczęcia Wojen Północnych.

Religia[edytuj | edytuj kod]

Niewiele wiadomo o religi panującej w Lidze. Z komiksu Racja stanu wiadomo, że na zamku Creigiau w księstwie Malleore czczono Proroka Lebiodę, która napłynęła dzięki handlowi z Kovirem. Nie wiadomo jednak, czy religia ta była czczona w całej Lidze.

Gospodarka[edytuj | edytuj kod]

Niewiele wiadomo na temat gospodarki Ligi. Jest to kraina górzysta, można więc przypuszczać, że jest tu wydobywany kamień. W Hołopolu hoduje się owce, które dają wełnę, mleko i mięso. Zamek Creigiau w księstwie Malleore jest głównym eksporterem drewna do Koviru.

Kultura[edytuj | edytuj kod]

Niewiadomo jak wygląda kultura tutejszej ludności. Liga z Hengfors to unia różnych księstw, a więc różnych kultur.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

Heraldyka[edytuj | edytuj kod]