Leticia Charbonneau

Z Wiedźmińska Wiki
F Leticia Charbonneau.jpg

Leticia Charbonneau – czarodziejka, nieślubna córka króla Temerii Gardica i markizy Carezzy Charbonneau, członkini komisji badającej trojaczki z Houtborga .

Historia[edytuj | edytuj kod]

Na bękarta w rodzie mąż Carezzy, markiz Charbonneau, nie chciał przymykać oka; bękartowi ani myślał zostawiać majątku. Szczęśliwie urodziła się dziewczynka, którą i tak dla uciszenia plotek prędko oddano do szkoły czarodziejek w Aretuzie, której ostatecznie Leticia została rektorką. Badała trojaczki z Houtborga na zlecenie króla Goidemara, swego przyrodniego brata.

Gwint[edytuj | edytuj kod]

- A tu... Hmmm... Tak, to chyba malowała adeptka. I to bardzo młoda...
- Niewątpliwie. To zresztą alegoria. Nazwałbym ją alegorią triumfującej kobiecości. Powietrze, Woda, Ziemia i Ogień. I cztery słynne czarodziejki, mistrzynie we wła­daniu siłami tych żywiołów. Agnes z Glanville, Aurora Henson, Nina Fioravanti i Klara Larissa de Winter. Spójrz na następne, bardziej udane płótno. Tutaj też wi­dzisz Klarę Larissę dokonującą otwarcia akademii dla dziewcząt. W budynku, w którym właśnie się znajdujemy. A te portrety to wsławione absolwentki Aretuzy. Oto dłu­ga historia triumfującej kobiecości i postępującej feminizacji zawodu: Yanna z Murivel, Nora Wagner, jej siostra Augusta, Jadę Glevissig, Leticia Charbonneau, Ilona Laux-Antille, Carla Demetia Crest, Yiolenta Suarez, April Wenhaver... I jedyna żyjąca: Tissaia de Vries...

Czas pogardy, str. 134

Dynastia Temerska:[edytuj | edytuj kod]

Władcy Temerii historyczny herb władców Temerii historyczny herb następców tronu Temerii

poprzedni herb Temerii aktualny herb Temerii

DezmodGeddesGardicGoidemarCedricGriffinBienvenu La LouveMedellFoltest
Królowe i książęta-małżonkowie
VinifridaVulpia z BruggeRiannonAdda z CidarisBerengaria ThyssenClarissa z ToussaintRagbard z EllanderHugo z RiviiSancia z Sodden
Inni członkowie dynastii temerskiej
Maria PulcheriaLeticia CharbonneauAmavetFionaAdda TemerskaAdda BiałaBussy La ValetteAnais La Valette