Leo Bonhart

Z Wiedźmińska Wiki
Leo Bonhart na okładce drugiego wydania Wieży Jaskółki

Leo Bonhart – łowca nagród i najemny zabójca, wcześniej zawodowy żołnierz, w międzyczasie zajmował się wędrownym handlem. Znany z profesjonalizmu, a przez to drogi. Oglądanie brutalnych scen i zadawanie bólu innym przynosiło mu przyjemność. To jemu Stefan Skellen zlecił zabicie Ciri, a baron Casadei pojmanie jej żywcem. Bonhart zabił Szczury, którym po śmierci obciął głowy. Ciri, należącą do Szczurów, nie zabił, a pojmaną nie odprowadził do barona Casadei, nie wywiązując się tym z umów. Bonhart więził ją przez jakiś czas, bijąc, maltretując i zmuszając do zabijania na arenie w Claremont, w mieście należącym do Houvenaghela. Uciekła, gdy Bonhart przebywał we wsi Goworożec razem ze Stefanem Skellenem i Riencem. Bonhart zabił wtedy Neratina Cekę, Skellen poważnie ranił Ciri orionem w twarz, a wiedźminka chroniła i leczyła się po uciecze przez jakiś czas w pustelni Vysogoty z Corvo. Razem ze Stefanem Skellenem i Riencem, Bonhart ścigał Ciri na polecenie Vilgefortza. Ostatecznie, po pościgu i walce na zamarzniętym jeziorze Tarn Mira uciekła do Tor Zireael. Kiedy Yennefer chciała mu się sprzeciwić, pokazał jej trzy amulety, które podobno zdobył zabijając wiedźminów, ich właścicieli. Amulety te miały kształt wilka, gryfa i kota. Bonhart w zamku Stygga zabił Cahira, a sam potem zginął z ręki Ciri. Kochał ją na swój sadystyczny i nieludzki sposób.

Stał na ganku, a sam był wielki. Olbrzymi, choć chudy jak ghul. Patrzył na nich, wodził wodnistymi oczyma po wszystkich po kolei. Potem odgryzł najpierw kawałek jajka, potem kawałek kromki. – A gdzie Falka? – spytał niewyraźnie. Drobinki żółtka spadły mu z wąsów i warg.
Wieża Jaskółki, str. 66

Dane z gry Wiedźmin:[edytuj | edytuj kod]

Bonhart został wspomniany podczas rozmowy Geralta z Jean-Pierre na bagnach w akcie II.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Leo Bonhart to imię jednego z klientów dawnej firmy Andrzeja Sapkowskiego. Autor wyjawił to w jednym z wywiadów.