Leo

Z Wiedźmińska Wiki
People Leo full.png

Leo -początkujący wiedźmin, wymyślony na potrzeby gry komputerowej Wiedźmin. Wychowanek Vesemira, był jednym z wielu osieroconych po wojnie z Nilfgaardem dzieci. Vesemir wziął go do terminu 6 lat przed wydarzeniami z prologu. Mimo braku pełnego szkolenia i prób wiedźmińskich, był dobrym szermierzem.

Pomaga Geraltowi w walce z Savollą i jego bandytami, lub razem z nim rusza zabić Przerazę. Ginie z rąk Magistra podczas ataku Salamandry na Kaer Morhen.

Leo można spotkać również jako widmo przyzwane przez Dziki Gon w piwnicy kaplicy na podgrodziu Wyzimy, przy wykonywaniu zlecenia dla Declana Leuvaardena. Jego obecność przypomina Geraltowi, że zawiódł w katakumbach Kaer Morhen.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Leo był zafascynowany Geraltem - głównie z powodu faktu, że słyszał o nim wiele ballad.
  • Geralt wielokrotnie podkreślał, że uważał Leo za swojego przyjaciela.
  • Ze względu na uraz palców, Leo nie potrafił rzucać znaków.
  • Leo nigdy nie zabił człowieka.
  • W modyfikacji Full Combat Rebalance, Leo jest nieśmiertelny dopóki nie użyjemy oleju przeciwko upiorom.
  • W grze Wiedźmin 3: Dziki Gon na południe od twierdzy Kaer Morhen znajduje się cenotaf Leo. Geralt po interakcji z pomnikiem powie: Grób Leo... Głupia śmierć, której można było uniknąć.
  • Pojawia się w modyfikacji do Wiedźmina 3 Witcher 1 Prologue Remastered.
  • Przyjażnił się z Vesemirem , Geraltem , Lambertem , Eskelem , Triss Merigold.