Lammas

Z Wiedźmińska Wiki

Lammas - czyli dojrzewanie to w kalendarzu elfów święto żniw mające miejsce, według rachuby ludzi, w pierwszych dniach sierpnia. Rozpoczyna siódmy, przedostatni savaed roku.

Spotkali się wszyscy jednego dnia na obchodach Lammas, Święta Żniw, w jednej z wiosek w Geso. Wojna i nę­dza podówczas jeszcze nie zawadziły zanadto o kraj nad górną Veldą (...).

Czas pogardy, str. 315

- Niech jeno miesiączek pójdzie na uszczerb, niech nocki trochę ciemniejsze nastaną. Do dziesięciu dni wrócę, może wcześniej. Wnet po Lammas, w pierwszych dniach sierpnia.

Chrzest ognia, str. 18

Dotrzymała danej wiedźminowi obietnicy. Wróciła do Brokilonu nawet wcześniej, niż obiecywała, pięć dni po Święcie Żniw, pięć dni po nowiu, zaczynającym u ludzi miesiąc sierpień, a u elfów Lammas, siódmy, przedostatni savaed roku.

Chrzest ognia, str. 23
A więc albo pryskirnik, czyli robota dość trudna, albo delichon, czyli średnio trudna, albo narzępik, czyli średnio łatwa. Może być i tak, że robota nader łatwa, bo ostatnio widziano potwora przed Lammas ubiegłego roku.
Pani Jeziora, str.

- A dyć trzy dni temu. Tak jakoś trochę przed Yule.
- Mówiliście - wiedźmin spojrzał na rządcę - że przed Lammas.

Pani Jeziora, str.

Na poniższej ilustracji Lammas zostało oznaczone punktem w prawej górnej części koła.

Kalendarz Elfów www.sapkowski.pl

Święta magiczne w kalendarzu elfów:[edytuj | edytuj kod]