Kult Lwiogłowego Pająka

Z Wiedźmińska Wiki
Abigail, kapłanka Coram Agh Tera w grze komputerowej Wiedźmin

Kult Lwiogłowego Pająka - kult, którego wyznawcy czczą Coram Agh Tera, czyli boga śmierci nagłej i gwałtownej. Wyznawana w Gelibol, w mieście Crinfrid. W grze komputerowej Wiedźmin, kultyści Lwiogłowego Pająka od czasu do czasu przesiadują w Kanałach pod Wyzimą w jego Krypcie (tylko w Akcie Trzecim).

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • W Akcie Pierwszym, gdy zdecydujemy się zabić Abigail to w czasie rozmowy będzie nas przeklinać na imię Lwiogłowego Pająka. Sugeruje to, że może ona być jego kapłanką.
  • Klątwa rzucona przez kultystów Lwiogłowego Pająka jest jednym z wątków pobocznych w "Rozdrożach", fanowskiej przygodzie do Wiedźmina wydanej przez grupę modderską Ifrit.
  • Kult Lwiogłowego Pająka jest też wspomniany w innej fanowskiej przygodzie do Wiedźmina, a dokładniej w "I klątwa, i miłość, i zdrada", wydanej we współpracy dwóch grup modderskich - Muzykantów i Square Crusaders.
  • Wzmiankę o kulcie Lwiogłowego Pająka możemy odnaleźć w książce Andrzeja Sapkowskiego ,,Ostatnie Życzenie". Wiąże się bezpośrednio z historią Nivellena, który po sprofanowaniu świątyni kultu Lwiogłowego Pająka został zamieniony przez kapłankę w bestię.