Kuźnia klanu Tordarroch

Z Wiedźmińska Wiki

Kuźnia klanu Tordarroch - mistrzowska kuźnia znana z wytwarzania pancerzy wysokiej jakości.

Wiedźmin 3: Dziki Gon[edytuj | edytuj kod]

Składa się z dwóch części. Drewniany budynek, niegdyś służący za skład broni, jest wykorzystywany przez giganta jako spiżarnia oraz stanowi obszar żerowania pożeraczy, natomiast właściwą kuźnię, wykutą w jaskini, zamieszkuje troll skalny.

Kuźnia znana była na całym Skellige ze swoich znamienitych wyrobów, jednak po ataku potwora opustoszała. Olbrzym zaczął więc przechowywać w niej mięso (głównie ludzkie). Około rok później dowiedział się o niej Geralt z Rivii, poszukujący mistrza zdolnego do wykucia dla niego odpowiedniego pancerza. Yoana, pomocnica kowala z kasztelu Wrońce, opowiedziała mu wówczas o legendarnych narzędziach klanu Tordarroch, które umożliwiałyby wytworzenie takiej zbroi.

Wiedźmin dotarł do kuźni podczas wyprawy mającej na celu pomoc Hjalmarowi w pokonaniu giganta. W chacie znalazł ciała towarzyszy młodego an Craite. Odnalazł również wejście do jaskini i mistrzowskie narzędzia.

Opis[edytuj | edytuj kod]

Słynna kuźnia, w której wykuwano najlepsze narzędzia i broń na Skellige. Kiedy lodowy gigant opanował wyspę, zamienił ją na swoją spiżarnię.