Królewska Krew

Z Wiedźmińska Wiki
Substances Graveir bone.png Wymagana rozbudowa

"Królewska Krew"
Stennis screen1.jpg
Szczegóły
Ścieżka
Ścieżka Iorweth'a
Akt(y)
Akt Drugi
Lokacje
Vergen
Zleca
Filippa
Powiązane zadania
Ściany mają uszy
Podejrzany: Thorak
Koszmar Baltimore'a

Królewska Krew - zadanie główne w II akcie gry Wiedźmin 2: Zabójcy Królów, w ścieżce Iorwetha.

Opis przejścia[edytuj | edytuj kod]

Zadanie to rozpoczyna się tuż po wykonaniu zadania Narada wojenna. Od razu po naradzie możemy pójść do Stennisa i powiedzieć mu, czego chcemy, ten jednak każe iść do diabła. Okazja do zdobycia składniku do antidotum dla Saskii nadarzy się, kiedy dostarczymy Filippie Eilhart chustę Triss (Gdzie jest Triss Merigold?). Rozmowę z czarodziejką przerwie szlachcic mówiący o pogłoskach, że książe Stennis jest zamieszany w otrucie Dziewicy z Aedirn.

Udajemy się do Kasztelu Trzech Ojców. Tam Jaskier i Zoltan wyjaśniają całą sytuację: chłopi zamierzają zabić księcia-truciciela, szlachta natomiast go broni. Mamy za zadanie przeprowadzić trzy rozmowy z chłopami, krasnoludami i szlachtą. Możemy również porozmawiać z księciem Stennisem, jeśli użyjemy Znaku Axii na strażnikach oraz z człowiekiem, który rozpowszechnił te plotki i krasnoludem Thorakiem, który robił kielich dla Saskii.

Po odbyciu rozmów chłopi żądają od nas werdyktu. Potoczy się w zależności od tego, z kim porozmawialiśmy. W jednym momencie wychodzi Stennis i przemawia do wszystkich, że jest niewinny i nikt nie powinien go sądzić. Musimy zdecydować, a nie mamy dowodu na winę księcia. Są dwa wyjścia:

  1. Możemy pozwolić chłopom na zabicie Stennisa. Zdobędziemy w ten sposób królewską krew, lecz Aedirn straci następcę tronu.
  2. Możemy też uznać, że samosąd jest złym pomysłem i czekać na decyzję Saskii, kiedy wyzdrowieje. Stennis zostanie później koronowany na króla Aedirn, lecz królewską krew trzeba zdobyć od Henselta.

W zależności od decyzji będzie miało to wpływ na fabułę zadania Gdzie jest Triss Merigold?. Zadanie można uznać za zakończone.

Gdyby Filippa zażądała jako składnika antidotum dla Saskii krokodylich łez lub uśmiechu czarodziejki, zdaje mi się, że wiedźminowi byłoby łatwiej. Tymczasem musiał zdobyć królewską krew – dosłownie. W okolicy przebywało tylko dwóch potencjalnych krwiodawców: Henselt i Stennis.
W żyłach Stennisa, syna Demawenda, bez wątpienia płynęła królewska krew. Gdy do Filippy przybiegł posłaniec z wieściami o zamieszkach pod domem księcia, Geralt ruszył natychmiast. Zwerbowani do armii chłopi oskarżali Stennisa o otrucie Saskii i grozili samosądem, nie było więc chwili do stracenia.
Szczęśliwie Iorweth był szybszy niż Geralt i zdołał opanować podburzony tłum, zanim doszło do rozlewu krwi. Jednakowoż chłopi byli nadal wściekli i gdyby pozostawić sprawy własnemu biegowi, wcześniej czy później wdarliby się do domu zajmowanego przez Stennisa. Wiedźmin postanowił sprawdzić, czy oskarżenia o otrucie są słuszne. Zaczął rozmawiać ze zgromadzonymi na placu, poszedł też do samego księcia.
Szlachta wiedziała swoje, a chłopi swoje. Oskarżony przez szlachtę chłop był dla nich niewinny. O otrucie Saskii obwiniali Stennisa, któremu nie w smak były ruchy chłopskie zainicjowane przez Smokobójczynię..
Szlachetnie urodzeni sądzili, że truciznę podał przekupiony przez Henselta włościanin. Chłopi zawsze są łasi na pieniądze – argumentowali notable stojący pod komnatą Stennisa – nie mają honoru, a za garść miedziaków sprzedaliby matki.
Jeśli Geralt odnajduje chłopa:
Geralt dotarł do rzekomo przekupionego włościanina i przekonał go do mówienia. Chłop miał nie tylko długi język, ale również czujne ucho. Słyszał, jak Stennis i faworyzowany przez niego kapłan Olcan rozmawiają. Zapamiętał nawet jedno zdanie. Brzmiało ono: "Ty tylko odwołaj służbę z kuchni. Nic więcej".
Od rzemieślnika Olgena Geralt dowiedział się, że ludność Vergen uwielbiała Saskię. Miłość była tak wielka, że w darze od mieszkańców Smokobójczyni otrzymała pięknie ornamentowany kielich. Krasolud tak długo rozwodził się nad jakością wykonania wnętrza naczynia, że Geraltowi zaświtała w głowie straszna myśl: ktoś mógł umieścić truciznę w kielichu, a nie w wypitym przez Saskię winie.
Jeśli Geralt zniechęca chłopów od linczu księcia:
Geralt orzekł, że o losie Stennisa zadecyduje Dziewica z Aedirn. Oczywiście nie spodobało się to chłopom, ale nikt nie chciał podskoczyć wiedźminowi, a tym bardziej kwestionować osądu Saskii. Wszystkim zdawało się, że dziewczyna wyda sprawiedliwy, a więc potępiający wyrok.
Stennis został pojmany i odprowadzony pod eskortą. Geraltowi pozostało już tylko jedno źródło królewskiej krwi – Henselt z Kaedwen.
Jeśli Geralt pozwala chłopów do linczu księcia:
Geralt wygłosił swój wyrok i był to wyrok surowy. Za księcia wzięli się chłopi. Śmierć następcy tronu Aedirn zapoczątkowała wydarzenia, których skutki odczuwamy do dziś. Jednak w tamtym momencie dla Geralta najważniejsza była fiolka królewskiej krwi, którą ukrył za pazuchą, odchodząc z miejsca kaźni.