Król Rybak (NPC)

Z Wiedźmińska Wiki
G SS Król Rybak.jpg

Król Rybak – postać z gry Wiedźmin, kochanek Pani Jeziora.

W grze Wiedźmin[edytuj | edytuj kod]

W akcie IV zamieszkuje chatkę na brzegu. Od rana do wieczora spaceruje z wędką i łowi ryby, a w nocy śpi w chatce. Do niego trzeba się zgłosić o zgodę na pożyczanie łódki w celu popłynięcia na Wyspę Rybitw. Co jakiś czas atakują go wrodzy kapłani Dagona, którzy zadają mu tak wielkie obrażenia, że ten pada na ziemię i wstaje dopiero po regeneracji odpowiedniej ilości HP. Można u niego zacząć zadanie Kręgi na wodzie, w niektórych zadaniach głównych przysyła Geraltowi wiadomości od Pani jeziora. Charakterystyczną cechą Króla Rybaka jest jego chroniczne milczenie – cały czas rozmawia z Geraltem przy użyciu pomrukiwań, nie wypowiadając żadnego słowa. Wyjątkowo zachowuje się, gdy Geralt porozmawia z nim po zakończeniu zadania Kręgi na wodzie po stronie Pani jeziora – wtedy zareaguje na komentarz Geralta „No dalej, bo gotowym pomyśleć, żeś gbur, mruk i tępak” słowami „Gbur, mruk i tępak? Po prostu nie odczuwam potrzeby ciągłego gadania. Jak nie mam nic do powiedzenia, to milczę... Może nie jestem najbardziej rozmownym rybakiem, ale od razu gbur i mruk? Przesada.”. Na zakończenie aktu IV przenosi łódką Geralta i Jaskra do Wyzimy.

W przygodzie Wesele pojawia się jako jeden z gości. Nie odgrywa ważnej roli, zbywając Geralta pomrukiwaniami, do czasu, kiedy Jaskier proponuje wziąć od niego rybę jako przekupstwo dla Gulguma, złodzieja obrączek ślubnych. Król Rybak z nieznanych powodów rozpoczyna walkę na pięści z Białym Wilkiem, po której wygraniu Geralt zyskuje rybę dla utopca. Należy uważać, gdyż przegrana z Królem Rybakiem może uniemożliwić zakończenie przygody. Postać ta doczekała się w Weselu własnego portretu w dzienniku.

W machinimie Bukaj Ksum: Nemezis pojawia się w kilku odcinkach. W odcinku 2 pijaczyna Michasz z Odmętów wybiera się do niego zgodnie ze swoim starym zwyczajem, twierdząc, że chociaż nigdy się nie zgodził Król Rybak, to jednak nie wyraził też sprzeciwu na korzystanie z przedmiotów w jego chacie. Król Rybak wygania jednak go z domu po usmażeniu przez niego rybki na spirytusie i spowodowaniu niewielkiego pożaru na kuchni. Wymyka mu się po serii pomrukiwań „WON”, na co menel nazywa go „burakiem bez poczucia humoru”. W odcinku 5. zjada obiad w towarzystwie Alojzego i gra z nim w kościanego pokera, kiedy razem z nim staje się świadkiem kradzieży jego łódki przez Aspera, Laufesa i Aspera Boguslavsky'ego. Wykrzykuje do nich gniewnymi pomrukami, kończąc je „...wasza mać!".

W grze Wiedźmin 3 Krew i Wino[edytuj | edytuj kod]

Król Rybak występuje też w dodatku Wiedźmin 3: Krew i Wino. Za dnia można go spotkać nad brzegiem jeziora Lac Célavy, gdzie wędkuje. Gdy Geralt spróbuje z nim porozmawiać, mężczyzna odpowie tylko „Mhm”.

Gwint[edytuj | edytuj kod]

Wiedźmin 3 Krew i Wino[edytuj | edytuj kod]