Korin

Z Wiedźmińska Wiki
Korin
Korin.jpg
Korin
Informacje podstawowe
Imię i nazwisko
Korin
Pochodzenie
nieznane
Profesja
wojownik , najemnik
Płeć
Mężczyzna
Rasa
Człowiek
Informacje rodzinne
Kolor włosów
Brązowy
Informacje rodzinne
Rodzina
Visenna ( żona )
Geralt ( syn )
Wystąpienia

Korin - człowiek, prawdopodobny ojciec Geralta. Wojownik-najemnik, razem z Visenną wziął udział w walce przeciwko Kościejowym.

Mężczyzna milczał, bacznie się jej przypatrując. Wreszcie zdjął ostrożnie ramię, rozprostował je, potarł szramę, pokręcił głową. Naciągnął skrwawiony strzęp koszuli i kubrak, wstał, podjął z ziemi pas z mieczem, kiesą i manierką, spinany klamrą w kształcie smoczego łba.
Droga, z której się nie wraca, w zbiorze Coś się kończy, coś się zaczyna, str.

(...)Visenna westchnęła, siadła obok rannego. Podobał jej się, wysoki, jasnowłosy, z pociągłą twarzą i wydatnym podbródkiem. Nie śmierdział, jak zwykle mężczyźni, których spotykała.(...)

- Tak. Zgadza się - powiedział po chwili i odkaszlnął - Jestem złodziej. Najemnik. Rabuś. Wmieszałem się, bo lubię bijatyki, wszystko mi jedno z kim się biję. Wiem, jaka jest cena jaspisu, jadeitu i innych kamieni, jakie jeszcze się trafiają w kopalniach Amell. Chcę się obłowić. Jest mi obojętne, ilu z tych ludzi jutro zginie. Co jeszcze chcesz wiedzieć? Sam powiem, niepotrzebnie używasz tej błyskotki, schowanej pod wężową skórką. Nie zamierzam niczego ukrywać. Masz rację, nie pasuję ani do ciebie, ani do twojej szlachetnej misji. To wszystko. Dobranoc. Idę spać.