Kontynent

Z Wiedźmińska Wiki

Świat Wiedźmina, Kontynent – świat przedstawiony w Sadze o Wiedźminie. Sam Andrzej Sapkowski nigdy nie sprecyzował nazwy dla wymyślonego przez siebie świata, z tego powodu są w tej materii spore rozbieżności. Nazwa Wiedźminlandia jest najbardziej popularna wśród entuzjastów twórczości Sapkowskiego, najprawdopodobniej ze względu na swoją prostotę.

Geografia[edytuj | edytuj kod]

To bardzo zróżnicowany świat. Na północy od Gór Smoczych istnieje pokrywa lodowcowa, gdzie nie istnieje żadne życie. W Górach Smoczych, jak sama nazwa wskazuje, żyją smoki. Wschodnią granicę stanowią Góry Sine i Ogniste wraz z masywem Tir Tochair, jednak na wschód od nich istnieją takie miejsca, jak Hakland, Zerrikania oraz pozbawiona praktycznie życia Pustynia Korath.

Południową granicą stanowi prowincja, zwana Nilfgaardem, ale za morzem znajdują się na dalszym południu inne miejsca, skąd sprowadza się wszelakie przyprawy egzotyczne. Zachodnią granicą świata jest Wielkie Morze, na którym leżą Wyspy Skellige, zamieszkałe przez piracki lud oraz wysepka Inis Porhoet. Nikt nie wie, co leży za jego wodami.

Kontynent jest podzielony na dwie części pasmem Gór Amell na Północ i Południe. Północ jest zamieszkała przez Nordlingów i bardzo różnorodna narodowościowo i rasowo. Panują tam często napięcia między ludźmi, a nieludźmi, czego przykładem są podatki od bycia nieludziem, getta i rezerwaty, czy nawet wojna Wiewiórek z Zakonem i oddziałami specjalnymi. Południe jest bardziej tolerancyjne, panuje tam zakaz prześladowań religinych, czy etnicznych. Cały region podbity został przez Nilfgaard, państwo pod władzą cesarza Emhyra var Emreisa.

Państwa ludzi[edytuj | edytuj kod]

Północ[edytuj | edytuj kod]

Południe[edytuj | edytuj kod]

Inne[edytuj | edytuj kod]

Państwa nieludzi[edytuj | edytuj kod]

Elfów[edytuj | edytuj kod]

Krasnoludów[edytuj | edytuj kod]

Driad[edytuj | edytuj kod]

Nieznane państwa[edytuj | edytuj kod]

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Nazwa Kontynent została stworzona na potrzeby papierowej gry RPG Wiedźmin: Gra Wyobraźni.
  • W polskim MUDzie Arkadia, kraina ta występuje pod nazwą Ishtar.
  • Świat Wiedźmina zawiera wiele aluzji i podobieństw zarówno do świata średniowiecznego, jak i współczesnego. Jest jedną z niewielu krain, gdzie magia niejako stanowi integralną część kultury oraz nauki.