Wyzima Klasztorna

Z Wiedźmińska Wiki
(Przekierowano z Klasztorna)
Klasztorna
Klasztorna
Klasztorna

Wyzima Klasztorna – Wyzima Klasztorna nieodparcie kojarzy się z kłótliwą, niedomytą i pyskatą dziwką, która mimo odpychającej aparycji i trudnego charakteru oferuje każdemu pokusę nieskomplikowanej, zakazanej rozrywki. Na każdym kroku można tu spotkać żebraków, oprychów spod ciemnej gwiazdy, patrzących spode łba nędzarzy, sfrustrowanych nieludzi, no i oczywiście „dziewczynki”. Ostatnimi czasy Wyzima Klasztorna została odcięta od świata z powodu zagrożenia zarazą. Nieliczne patrole straży miejskiej starają się nie zapuszczać w mroczne zaułki, które nocami bywają świadkami brutalnych czynów. W centralnym punkcie Wyzimy Klasztornej stoi Szpital Lebiody, jedyne miejsce, gdzie biedota i chorzy na catrionę mogą prosić o pomoc. Zaraz przy szpitalu mieści się siedziba Zakonu Płonącej Róży, który stara się walczyć z przestępczością.

Powstanie nieludzi zmieniło Wyzimę Klasztorną nie do poznania. Wszędzie szaleją pożary, spora część ulic zablokowana jest prowizorycznymi barykadami. W wielu miejscach toczą się walki wojsk temerskich i Zakonu ze Scoia’tael. Duża część mieszkańców zbiegła na bagna, część pochowała się po piwnicach i w domach, wznosząc modły o rychły koniec zamieszek. Sytuację wykorzystują wszelkiego typu misjonarze i kaznodzieje, przypominając doniosłym głosem o boskim gniewie i nadchodzącym końcu świata.

Miejsca[edytuj | edytuj kod]