Klątwa Glevissig

Z Wiedźmińska Wiki
Sabrinaklatwa.jpg
Ogień Melgara - czar, za który Sabrina zapłaciła życiem

Klątwa Glevissig - klątwa 4 stopnia zwana rówineż "Klątwą Arcymistrzyni", jednak nazwa ta jest myląca, gdyż byle szaleniec, kapłan lub adept może ją rzucić. Wywołana przez Sabrinę Glevissig. Rzucona 3 lata przed wydarzeniami z gry Wiedźmin 2. Czar kumulował się przez ten czas, czerpiąc moc z wody, powietrza, ziemi i ognia. Po pewnym czasie zaklęcie uwolniło swoją potęgę. Podczas swojej kaźni Sabrina rzuciła klątwę na króla Henselta za męki, które na nią zesłał. Przeklęła jego i jego ród. Tak po prawdzie zaklęcie zostało "zerżnięte" od niejakiego Rodallegi, który przeklął ród Thyssenidów. Sabrina wraz z komisją pod opieką Francesci Findabair próbowali dezaktywować klątwę, co zakończyło się powodzeniem.

Jeżeli przechodzimy grę po stronie Vernona Roche'a to jednym z zadań jest zdjęcie klątwy z króla, który w nagrodę obiecuje nam jeden z symboli potrzebnych do wykonania zadania "Wieczna bitwa". Zdjęcie klątwy polegało na wywołaniu ducha Sabriny, który wygłaszał treść klątwy. Po zabiciu konkretnej ilości upiorów, gromadzących się wokół niej, król Henselt skracał jej męki przebiciem włócznią serca.