Kaleb Menge

Z Wiedźmińska Wiki
Kaleb Menge
Tw3 journal menge.png
Module
|- Informacje
Rasa
Człowiek
Płeć
Mężczyzna
Kolor włosów
Łysy
Profesja
Dowódca łowców czarownic
Pochodzenie
Redania

Kaleb Menge – dowódca łowców czarownic i fanatyk Wiecznego Ognia, a jednocześnie nowy namiestnik do spraw bezpieczeństwa w Novigradzie.Po wykryciu, że jego poprzednik i dawny przełożony Chappelle był dopplerem jest przełożonym novigradzkich tajnych służb, podlega mu również straż świątynna. Pojawia się w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon. Stara się wraz ze swymi podwładnymi wyłapać wszystkich czarodziejów i odmieńców, by doprowadzić do ich spłonięcia na stosach. Schwytał Jaskra i przejął skradziony przez niego skarb Sigiego Reuvena. Menge obejmował wysokie stanowisko w Novigradzie – wolnym i niepodległym mieście-państwie, pomimo tego jego lojalność pozostawała po stronie Radowida króla redańskiego. Według szpiega złapanego przez Geralta, Menge jest wysoko postawionym agentem Radowida w Novigradzie, a jego praca miała przyczynić się do sprowadzenia statusu Novigradu z niezależnego miasta do prowincji redańskiej.

Wiedźmin 3: Dziki Gon[edytuj | edytuj kod]

Geralt musi się do niego dostać, aby dowiedzieć się gdzie więziony jest Jaskier. Czyni to podstępem – przyprowadza do jego siedziby skutą Triss, żądając nagrody za jej schwytanie, dzięki czemu zostaje wpuszczony do środka. Jeżeli pozwoli zabrać czarodziejkę na tortury, będzie mógł porozmawiać z Kalebem. Jeśli jednak nie odda przyjaciółki w ręce łowców, w budynku rozgorzeje walka i Menge zginie bez rozmowy z wiedźminem. Niezależnie od wyboru Kaleb ginie, a jego ciało zostaje spalone wraz z całą siedzibą przez Triss, aby zatrzeć ślady. Potem podszywa się pod niego doppler Dudu i wydaje rozkaz przewiezienia Jaskra z więzienia na Wyspie Świątynnej do Oxenfurtu, podczas którego bard zostaje odbity. Po pożarze w posterunku łowców i wyjściu na jaw śmierci Mengego represje w Novigradzie zaostrzają się.

In those days rampant persecution and the smoke of a hundred pyres choked Novigrad's air. This grim climate provided cover in which a great many bloody butchers built comfortable nests for themselves. Drummed-up conspiracies, mass arrests and show trials resulting in group executions were the favorite building blocks.
Caleb Menge, the fanatically ambition commander of the Church of the Eternal Fire's Temple Guard, was one such opportunist, his moment of triumph coming when he unmasked his superior, the former Temple Guard commander Chappelle, as a doppler in disguise.
Geralt first saw Menge lighting Chappelle's pyre in Novigrad's main square and had no doubt that, for this man, the appellation "fanatical whoreson" was too mild by far.
Which is why I was not pleased - to say the least - when an unfortunate turn of events led to my capture by the agents of this vile man.
The paranoid executioner never set a foot outside his fortified headquarters without the company of a crowd of armed guards. Knowing my life was on the line, my friends decided to put into action a risky plan to infiltrate Menge's offices - their only hope for a face-to-face meeting.
Menge only confirmed Geralt's initial impression of his bestiality upon closer acquaintance. Luckily the witcher's blade ended this madman's life and rid the world of one the more hideous monsters to ever walk its surface.

Zadania[edytuj | edytuj kod]

Wideo[edytuj | edytuj kod]