Gamepedia was upgraded to MediaWiki version 1.31 on Wednesday November 14th. To learn more about the upgrade and its effects click here.

Kajetan z Cleves

Z Wiedźmińska Wiki
Młody

Kajetan z Cleves, zwany Młodym - drugoplanowa postać w grze komputerowej Wiedźmin 2: Zabójcy Królów. Najnowszy członek Rębaczy z Crinfrid. Niedawno, wraz z resztą oddziału, został najemnikiem w armii króla Foltesta.

W Prologu, Geralt dowiaduje się, że Młody założył się o to, iż podczas szturmu na twierdzę La Valette będzie walczył w samych gaciach, ponieważ uparł się, że ochroni go swój amulet niewiadomego pochodzenia. Poprosił Geralta o zweryfikowanie mocy talizmanu.

Zadanie[edytuj | edytuj kod]

Geralt decyduje, że amulet jest bezużyteczny:
Rycerz ten kupił rzekomo cudowny amulet i święcie wierzył, że jego moc uchroni go przed ranami. Geralt, wiedząc, że wisiorek jest bezużyteczny, poinformował o tym Kajetana.
Wdzięczny za wcześniejsze ostrzeżenie rycerz nie tylko uwierzył w niewinność Geralta, ale pomógł mu uniknąć straży. Tak to okazało się, że prawdomówność popłaca. Przynajmniej czasami.
Geralt zostaje złapany przez strażników w końcowej części Prologu:
Wdzięczny za wcześniejsze ostrzeżenie rycerz wierzył w niewinność Geralta. Chciał pomóc mu uniknąć straży, lecz doszło do walki, a honorowy Kajetan zginął, krzyżując ostrze z mieczem wiedźmina.
Geralt Geralt odmawia pomocy Rębaczom:
Rycerz ten kupił cudowny amulet i święcie wierzył, że jego moc uchroni go przed ranami. Geralt nie miał czasu, by wdawać się w dyskusję z pijanicą i Kajetan z Cleves poszedł na bitwę bez zbroi, za to odziany w pancerz wiary w swą nietykalność.
Geralt decyduje, że amulet jest użyteczny / odmawia pomocy Rębaczom:
Albo wiara ta okazała się niewystarczająca, albo amulet, nawet jeśli był magiczny, miał inne zastosowanie, gdyż rycerz Kajetan zginął podczas szturmu na twierdzę La Valette'ów.

Wideo[edytuj | edytuj kod]