Kaer Trolde

Z Wiedźmińska Wiki
Kaer Trolde
Zamek w Kaer Trolde.jpg
Opis
Typ
Miasto Portowe , Warownia , Stolica
Lokalizacja
Miasto leży na północy Ard Skellig.
Region
Ard Skellig
Mieszkańcy
Hjalmar an Craite
Cerys an Craite
Usługi
link= Szybka podróż

Kaer Trolde - główna warownia na Ard Skellig, tam znajduje się siedziba jarla Cracha an Craite.

Pod tarasami cytadeli znajduje się miasto portowe, opisywane jako czarne i bezkształtne niczym wyrzucony przez fale olbrzymi skorupiak.

Położenie[edytuj | edytuj kod]

Miasto leży na północy Ard Skellig.

Urbanistyka i architektura[edytuj | edytuj kod]

Znane budynki i miejsca[edytuj | edytuj kod]

  • Warownia
  • Port

Osoby związane z miastem[edytuj | edytuj kod]

- Zawieźliśmy ją - kontynuowała wyspiarka - na Ard Skellig, do Kaer Trolde, do jarla Cracha an Craite. Więcej żem jej już nie widziała.

Wieża Jaskółki, str. ??

Z górnych tarasów cytadeli Kaer Trolde, głównej warowni Ard Skellig, widać było cały bez mała archipelag. Na wprost, za cieśniną, leżała An Skellig, od strony południowej niska i płaska, od niewidocznej północnej urwista i pocięta fiordami. Po lewej, daleko, ostrymi kłami raf rozbijała fale wysoka i zielona Spikeroog, z górami o szczytach tonących w chmurach. Po prawej widać było strome klify wyspy Undvik, rojące się od mew, petreli, kormoranów i głuptaków. Zza Undyik wyłaniał się lesisty stożek Hindarsfjall, najmniejszej wysepki archipelagu. Gdyby zaś wejść na sam szczyt którejś z wież Kaer Trolde i spojrzeć w kierunku południowym, ujrzałoby się samotną, oddaloną od pozostałych wyspę Faroe, sterczącą z wody niby grzbiet olbrzymiej ryby, dla której ocean jest za płytki.

Wieża Jaskółki, str. ??

- Magicznie? Na odległość?
- Gdyby wystarczyło wejść na szczyt Kaer Trolde i głośno wołać, nie zawracałabym ci głowy.

Wieża Jaskółki, str. ??

- Na schodach Kaer Trolde, prowadzących do portu - przypomniała z uśmiechem kapłanka. - Gdy drakkary wypływały z sundu. Stałam nad tobą, gdy niosłaś pomoc zaczynającej już ronić brzemiennej kobiecie. Na kolanach, nie troszcząc się o suknię z bardzo drogiego kamlotu. Widziałam to. I nigdy nie dam już ucha opowieściom o nieczułych i wyrachowanych czarodziejkach.

Wieża Jaskółki, str. ??

Wiedźmin 3 Dziki Gon[edytuj | edytuj kod]