Jan Natalis

Z Wiedźmińska Wiki
G SS Jan Natalis.jpg

Jan Natalis - temerski konetabl, głównodowodzący zwycięskiej armii Nordlingów w bitwie pod Brenną. Na jego cześć nazwano plac w Wyzimie Handlowej przy którym mieszkała Triss.

W grze Wiedźmin 2: Zabójcy Królów[edytuj | edytuj kod]

Po morderstwie Foltesta i nieudanych naradach mających zapewnić Temerii odpowiednią ochronę przed rozpadem, Jan Natalis obejmuje tymczasową władzę w Temerii.

Jan Natalis reprezentuję Temerię w Loc Muinne. W zależności od wyniku obrad, władza może pozostać w rękach Natalisa do czasu pojawienia się godnego następcy króla.

Goniec wrył konia ostro, że aż prysnęła spod kopyt darń. Dwaj adiutanci uczepili się uzdy, osadzili spienionego rumaka. Goniec zeskoczył z siodła.
- Do kogo? - krzyknął Jan Natalis. - Od kogo przybywasz?
- Od pana de Ruytera... - wykrztusił goniec. - Zatrzymaliśmy Czarnych... Ale są duże straty... Pan de Ruyter prosi o wsparcie...
- Nie ma wsparcia - odrzekł po chwili milczenia konetabl. - Musicie wytrzymać. Musicie!

Pani Jeziora, str.

Dostrzegł jednak grożące niebezpieczeństwo baczny niczym żuraw Jan Natalis, w mig zrozumiał, co się święci. I nie mieszkając gońca pchnął do krasnoludów z rozkazem do pułkownika Elsa..

Pani Jeziora, str.

- Ktoś ty? - kobieta rozmazała krew pięścią, w której dzierżyła miecz.
- Kornet Aubry... Fligeladiutant konetabla Natalisa... Z rozkazami do pułkowników Pangratta i Elsa...
- Nie masz szans dotrzeć tam, gdzie walczy Adieu. Pojedziemy do krasnoludów. Jestem Julia Abatemarco... W konie, cholera! Otaczają nas! Cwałem!
Nie zdążył zaprotestować. Bo i nie było sensu.

Pani Jeziora, str.

Skąd ten ból, pomyślał konetabl Jan Natalis. Co mnie tak boli?
Aha.
Zaciśnięte pięści.

Pani Jeziora, str.

Jan Natalis nie odpowiedział, z daleka już obserwując następnego łącznika, gnającego ku nim na koniu siejącym płatami piany.
- Złap oddech, chłopie. Złap oddech i gadaj składnie!
- Przerwali... front... elfy z brygady "Vrihedd"... Pan de Ruyter przekazuje waszym wielmożnościom...
- Co przekazuje? Gadaj!
- Że czas ratować życie.
Jan Natalis wzniósł oczy ku niebu.
- Blenckert - powiedział głucho. - Niechaj przybędzie Blenckert. Lub niech przyjdzie noc.

Pani Jeziora, str.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Konetabl to tytuł naczelnego wodza wojsk francuskich przez większość średniowiecza do XVII wieku.
  • Głosu użycza mu Jacek Król.

Wiedźmin 2: Zabójcy królów[edytuj | edytuj kod]

Gwint[edytuj | edytuj kod]