Jady i trucizny

Z Wiedźmińska Wiki
Jady i trucizny
Tw2 questitem greenbook.png
Książka. Opisuje egzotyczne trucizny i jady.
Opis
Kategoria
Pospolity
Rodzaj
Książka / Przedmiot fabularny
Źródło
Kwatera Filippy Eilhart in Vergen
Sprzedaż
0 oreny
Waga
waga 0

This book is found in the back room of Kwatera Filippy Eilhart in Vergen after the sorceress has fled. The Zawartość reveal that the antidote to Saskia's poison did not in fact require a Róża Pamięci. That ingredient was used by Philippa to gain control of the Dragonslayer.

Zadania[edytuj | edytuj kod]

Zawartość[edytuj | edytuj kod]

Jady i trucizny
Prócz trucizn zabójczych dla ciała istnieją również jady wpływające na umysł, niszczące wolę. Człowiek, któremu regularnie aplikuje się taką substancje, staje się podatny na wpływy i sugestie najbliższego otoczenia, jakby sam nie miał własnego zdania. Opisywane niżej trucizny są jednak bardzo trudne do uwarzenia, wymagają bowiem tak trudno dostępnych składników jak łzy dziewicy, czy ogon amfisbeny. Przede wszystkim jednak przy ich wyrobie konieczne jest użycie mocy, wykraczające poza możliwości wiejskiej czarownicy. Trucizny innego rodzaju powodują impotencję i są stosowane przez dworskich intrygantów, którzy próbują kierować losami rodów szlacheckich. Te trzeba dozować w bardzo małych dawkach, albowiem w nadmiarze zdolne są zabić konia. Najgorsze zaś ze wszystkich trutek są te działające z opóźnieniem. Jad taki może zabić nawet po latach, podczas gdy ofiara czuje się coraz gorzej, nie zdając sobie sprawy z przyczyny dolegliwości.