Istredd

Z Wiedźmińska Wiki
Bronisław Wrocławski jako Istredd w serialu Wiedźmin

Istredd - czarodziej z Aedd Gynvael na Północy, z wyglądu miał około czterdziestu lat, o prostych i lekko szpakowatych włosach do ramion, ma kilka zmarszczek na czole oraz mądre, szare i łagodne oczy. Znał się z Yennefer od dawna. Kochał ją, nawet zaproponował jej małżeństwo, lecz ta nie mogła się zdecydować, gdyż darzyła Geralta silnym uczuciem.

Istredd nie wyglądał na więcej niż zasłużone, krzepkie czterdzieści. Miał lekko szpakowate, proste, sięgające ramion włosy i liczne, dodające powagi zmarszczki na czole, przy ustach i w kącikach powiek. Geralt nie wiedział, czy głębia i mądrość szarych, łagodnych oczu była naturalna czy wywołana czarami. Po krótkiej chwili doszedł do wniosku, że to wszystko jedno.
Miecz przeznaczenia, str.

- Ja tam zresztą nic nie wiem - starosta odwrócił wzrok i powiercił obcasem w ziemi. - I tyle mnie to obchodzi co łajno sobacze. Ale czarodziej Istredd, pomnijcie na to, to u nas ważna osoba. Niezastąpiona dla tego grodu, bezcenna, rzekłbym. Poważanie ma u ludzi, tutejszych i inszych też. My w jego czarodziejstwo nosów nie pchamy ani osobliwie w inne jego sprawy.
Miecz przeznaczenia, str.

- Dziękujemy - skinęła głową Sheala de Tancarville. - Jeżeli panie pozwolą, ja rozpocznę. Pierwsze moje pytanie, droga Filippo, brzmi: dlaczego ja? Dlaczego mnie ta przywołano? Wielokrotnie odmawiałam wysuwania mej kandydatury do Kapituły, złożyłam rezygnację z fotela w Sądzie. Po pierwsze, pochłania mnie moja praca. Po drugie, uważałam i nadal uważam, że są w Kovirze, Poviss i Hengfors inni, godniejsi tych zaszczytów. Zapytuję dlaczego zaproszono tu mnie, a nie Carduina? Nie Istredda z Aedd Gynvael, Tugduala lub Zangenisa?
- Bo to mężczyźni - odrzekła Filippa. - Organizacja, o której mówiłam, ma zaś składać się wyłącznie z kobiet Pani Assire?

Chrzest ognia, str. 41

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]