Istredd

Z Wiedźmińska Wiki
Istredd.png

Istredd właściwie Val - czarodziej z Aedd Gynvael na Północy , były kochanek Yennefer.

Wygląd[edytuj | edytuj kod]

Z wyglądu miał około czterdziestu lat, proste i lekko szpakowatych włosach do ramion, kilka zmarszczek na czole oraz mądre, szare i łagodne oczy.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Znał się z Yennefer od dawna. Kochał ją, nawet zaproponował jej stały związek, lecz ta nie mogła się zdecydować, gdyż darzyła Geralta silnym uczuciem. Niewiele zabrakło, by doszło do pojedynku między nim a Geraltem o Yennefer.

Na pierwszym spotkaniu Loży Sheala de Tancarville powiedziała, że w Kovirze, Poviss i Hengfors byli inni, godniejsi stanowiska w Loży, w tym Istredd.

Serial[edytuj | edytuj kod]

The Witcher (po polsku Wiedźmin)[edytuj | edytuj kod]

Gwint[edytuj | edytuj kod]

Istredd nie wyglądał na więcej niż zasłużone, krzepkie czterdzieści. Miał lekko szpakowate, proste, sięgające ramion włosy i liczne, dodające powagi zmarszczki na czole, przy ustach i w kącikach powiek. Geralt nie wiedział, czy głębia i mądrość szarych, łagodnych oczu była naturalna czy wywołana czarami. Po krótkiej chwili doszedł do wniosku, że to wszystko jedno.

Miecz przeznaczenia, str.

- Ja tam zresztą nic nie wiem - starosta odwrócił wzrok i powiercił obcasem w ziemi. - I tyle mnie to obchodzi co łajno sobacze. Ale czarodziej Istredd, pomnijcie na to, to u nas ważna osoba. Niezastąpiona dla tego grodu, bezcenna, rzekłbym. Poważanie ma u ludzi, tutejszych i inszych też. My w jego czarodziejstwo nosów nie pchamy ani osobliwie w inne jego sprawy.

Miecz przeznaczenia, str.

- Dziękujemy - skinęła głową Sheala de Tancarville. - Jeżeli panie pozwolą, ja rozpocznę. Pierwsze moje pytanie, droga Filippo, brzmi: dlaczego ja? Dlaczego mnie ta przywołano? Wielokrotnie odmawiałam wysuwania mej kandydatury do Kapituły, złożyłam rezygnację z fotela w Sądzie. Po pierwsze, pochłania mnie moja praca. Po drugie, uważałam i nadal uważam, że są w Kovirze, Poviss i Hengfors inni, godniejsi tych zaszczytów. Zapytuję dlaczego zaproszono tu mnie, a nie Carduina? Nie Istredda z Aedd Gynvael, Tugduala lub Zangenisa?
- Bo to mężczyźni - odrzekła Filippa. - Organizacja, o której mówiłam, ma zaś składać się wyłącznie z kobiet Pani Assire?

Chrzest ognia, str. 41

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Istredd tak bardzo chciał być z Yennefer, że gdy ta go odrzuciła, był zdecydowany walczyć we wcześniej umówionym, honorowym pojedynku z Geraltem na miecze, wiedząc, że nie używając magii, nie ma z wiedźminem żadnych szans.
  • Jego prawdziwe imię to Val, zapomniane przez wszystkich oprócz Yennefer.
  • Miał romans z Yennefer.

Dane z pozostałych źródeł[edytuj | edytuj kod]

  • W serialu the witcher w postać Istredda wciela się Royce Pierreson , natomiast głosu użyczył Michał Mikołajczak.
  • W filmie i serialu w postać Istredda wcielił się Bronisław Wrocławski.