Isengrim Faoiltiarna

Z Wiedźmińska Wiki
G SS Isengrim Faoltiarna.jpg

Isengrim Faoiltiarna el. Żelazny Wilk - Elf, jeden z bardziej doświadczonych Scoia'tael. Dowódca swojego komanda, a później elfiej brygady Vrihedd, biorącej udział w bitwie pod Brenną. Brał udział w przewrocie na Thanedd, gdzie dowodził Scoia'tael i miał pomóc Cahirowi w pojmaniu Ciri. Po przewrocie kazano mu wysłać podejrzewanego o zdradę Cahira do Nilfgaardu, lecz ten został uwolniony po drodze przez Geralta, po czym padło podejrzenie że Faoiltiarna jest również zamieszany w spisek. Vattier de Rideaux posłał Struyckena, aby pojmał Isengrima lecz mu się to nie udało i sam został pojmany przez elfa. Faoiltiarna odesłał Struyckena z powrotem do Vattiera z wyjaśnieniami. Znany był z tego że w celu wyciągnięcia informacji z swoich więźniów wsadzał ich twarze wysmarowane syropem klonowym w mrowisko pełne czerwonych mrówek. Po bitwie pod Brenną, na mocy traktatu nazwanym "pokojem Cintryjskim" Faoiltiarna wraz z dowódcami Scoia'tael został wydany Nordlingom. Po wojnie został objęty amnestią, lecz pewne osoby zapłaciły za jego śmierć. Isengrim nie pozwolił się zabić i uciekł. Wyjechał do Zerrikanii, ukrywając się pod nazwiskiem Isengrim Wolf. Na swojej drodze spotkał Dijkstrę ukrywającego się pod imieniem "Sigi Reuven", i Boreasa Muna.

Gwint[edytuj | edytuj kod]

Inne[edytuj | edytuj kod]

W rebelii na Thanedd zbuntowanym czarodziejom pomogło komando Wiewiórek, nimi sławny Faoiltiarna przewodził. Szukają go. Rozkaz wydano, żeby każdego schwytanego elfa na męki brać, o komando Faoiltiarny pytać.
- Kim jest ten Faoiltiarna?
- Elf, Scoia'tael. Jak mało który ludziom za skórę zalazł. Wielka cena jest za jego głowę.

Chrzest ognia, str. 17

Mówiono że nie istnieją brzydkie elfy, że wszystkie są urodziwe jak jeden mąż, że takie się rodzą. Być może legendarny przywódca Wiewiórek też urodził się piękny. Ale teraz, gdy jego twarz przecinała skosem paskudna szrama, zniekształcająca czoło, brew, nos i policzek, z właściwej elfom urody nie zostało nic.

Chrzest ognia, str. 180