Iola Pierwsza

Z Wiedźmińska Wiki
Iola Pierwsza
61 .jpg
Informacje podstawowe
Przydomek / pseudonim(y)
Iola
Pochodzenie
Nieznane
Profesja
Kapłanka
Płeć
Kobieta
Rasa
Człowiek
Narodowość
Ellander
Informacje rodzinne
Kolor włosów
Brązowy
Wystąpienia

Iola Pierwsza, lub po prostu Iola - kapłanka świątyni Melitele w Ellander. Czyniła ślub milczenia. Silne medium. Leczyła Geralta gdy ten przebywał u Nenneke z raną po walce ze strzygą, jak również z nim spała.

Była zwykłą dziewczyną, o rudawych włosach i piegowatej skórze, oraz o modrych oczach. Podczas zbliżenia Ioli i Geralta, Wiedźminowi wydawała się być zjawą pachnącą rumiankiem, o chłodniej i zadziwiająco gładkiej skórze, o wielkich i ciemnym oczach jak u rusałki.

Wiedźmin Pożegnanie Białego Wilka[edytuj | edytuj kod]

Gwint[edytuj | edytuj kod]

Ciekawostki i inne Informacje[edytuj | edytuj kod]

Zmieniła się. Nie miała już w sobie nic z rusałki, nic ze świetlistej, rumiankowej zjawy, którą była o świcie. Jej oczy były modre, nie czarne. I była piegowata - na nosie, na dekolcie, na ramionach. Piegi te były wcale wdzięczne, pasowały do jej karnacji i rudawych włosów.

Ostatnie życzenie, str. 37

- Milczy, bo uczyniła taki ślub. To rodzaj wyrzeczenia, dzięki któremu... Ach, co ja ci będę tłumaczyć, i tak nie zrozumiesz, nawet nie będziesz próbował zrozumieć.

Ostatnie życzenie, str. 38

Byłam z innymi dziewczętami w Grocie, Zarzyczka pokazywała nam rośliny i zioła. Wtedy weszła Iola Pierwsza, szepnęła coś do ucha Zarzyczce. Kapłanka skrzywiła się niechętnie. A Iola Pierwsza podeszła do mnie z dziwną miną.

Krew elfów, str. 258

Dawniej Ciri z trudem powstrzymywała opadanie powiek w szkółce świątynnej, a zdarzało się jej z zadrzemać podczas lekcji, uśpionej monotonnym, łagodnym głosem Nenneke, Ioli Pierwszej, Zarzyczyki lub innych kapłanek-nauczycielek.

Krew elfów, str. 276