Ihuarraquax

Z Wiedźmińska Wiki
G SS Ihuarraquax.jpg

Ihuarraquax - zwany przez Ciri Konikiem. Jednorożec o białej maści, który wraz z Ciri wędrował przez pustynię Korath, gdzie znalazł się, prawdopodobnie niechcący, przenosząc się w czasoprzestrzeni. Ciri uzdrowiła go z jadowitej rany zadanej przez piaskowego potwora. W zamian Ihuarraquax ochronił ją przed innymi jednorożcami i pomógł uciec ze świata Aen Elle. Jednorożec pojawił się ponownie po pogromie w Rivii. Pomógł Ciri uratować Geralta.

Gwint[edytuj | edytuj kod]

Istocie należy odebrać istnienie. Nie można pozwolić, by istniała. Istota jest groźna.Potwierdzenie. Przeczenie. Istota nie przywołała Mocy dla siebie. Uczy­niła to, by ratować Ihuarraquax. Istota współczuje. To dzięki Istocie Ihuarraquax jest znowu wśród nas.

Czas pogardy, str. 275

Z drugiej strony wyłonił się jeszcze jeden jednorożec. Ten był całkowicie biały, od czubków uszu po koniec ogona. Chrapy tylko miał różowe, a oczy czarne.
Biały jednorożec zbliżył się. I powoli, powolutku złożył głowę na jej łonie. Podniecenie było tak silne, że Ciri aż jęknęła.
Wyrosłem, rozbrzmiało w jej głowie. Wyrosłem, Gwiazdooka. Wtedy, na pustyni, nie wiedziałem, jak należy się zachować. Teraz już wiem.
- Konik? - jęknęła, nadal wisząc niemal na dwóch kłujących ją rogach.
Imię moje Ihuarraquax. Pamiętasz mnie, Gwiazdooka? Pamiętasz, jak mnie leczyłaś? Ratowałaś?
Cofnął się, odwrócił. Zobaczyła ślad blizny na jego nodze. Poznała. Pamiętała.
- Konik! To ty! Ale byłeś przecież innej maści...
- Wyrosłem.

Pani Jeziora, str.