Hugo z Rivii

Z Wiedźmińska Wiki

Hugo z Rivii - drugi Prince Consort (książę małżonek) królowej Temerii Bienvenu. Niewiele o nim wiadomo - oprócz tego, że pod względem sił męskich znacznie górował nad pierwszym księciem małżonkiem, Ragbardem. Plotkowano jednak, że musiał mocno się wysilać, by spełnić oczekiwania królowej - stąd też jego wiecznie podkrążone oczy i niechęć do jazdy konnnej, z której to niechęci słynął.

W każdym razie udało mu się to, co nie udało się poprzednikowi - Bienvenu zaszła w ciążę i urodziła syna, Medella, następcę tronu Temerii. Jako ojciec następcy tronu Hugo zyskał pewną pozycję i faktycznie wytrwał u boku królowej aż do śmierci. Własnej. Z wyczerpania, albowiem usilnie starał się dać królowej drugiego potomka - co mu się jednak nie udało. Gmin zaś drwił sobie z niego w licznych paszkwilanckich (a niezbyt smacznych) piosenkach "o księciu zajeżdżonym na śmierć".

Plotka głosi, że księcia małżonka nie darzyli specjalną estymą ani syn, Medell, ani wnuk, Foltest. Foltest po wstąpieniu na tron rozkazał usunąć portret Hugona z przedsionków sali tronowej. Miał też we zwyczaju "opuszczać" Hugona w genealogii - o swym pradziadku, Griffinie, zwykł był mówić "mój dziad", nie pomijając wszelako "babki Bienvenu" i "prababki Clarissy". Gmatwał często tym sposobem i mylił nie zorientowanych w sprawie interlokutorów.

Władcy Temerii historyczny herb władców Temerii historyczny herb następców tronu Temerii

poprzedni herb Temerii aktualny herb Temerii

DezmodGeddesGardicGoidemarCedricGriffinBienvenu La LouveMedellFoltest
Królowe i książęta-małżonkowie
VinifridaVulpia z BruggeRiannonAdda z CidarisBerengaria ThyssenClarissa z ToussaintRagbard z EllanderHugo z RiviiSancia z Sodden
Inni członkowie dynastii temerskiej
Maria PulcheriaLeticia CharbonneauAmavetFionaAdda TemerskaAdda BiałaBussy La ValetteAnais La Valette