Hrabia Beledal

Z Wiedźmińska Wiki
Hrabia Beledal
Tw3 bw count beledal.jpg
Hrabia Beledal
Module
|- Informacje
Rasa
Człowiek
Płeć
Mężczyzna
Kolor włosów
Brązowy
Kolor oczu
Niebieski
Tytuł(y)
Hrabia
Narodowość
Kovir
Profesja
Handlarz Wina
Rodzina
Nienazwana żona
Klarysa (córka)

Beledal – kovirski hrabia, zajmuje się handlem winem, które sprowadza z Toussaint. Jest bardzo bogaty i zdarza mu się mieć różne dziwne kaprysy. Jest także wielkim miłośnikiem przyrody. Jego dziadek był znanym hodowcą drobiu. Ma bardzo troskliwą żonę, która nie pozwala mu się nigdzie ruszyć bez dwójki ochroniarzy.

W wolnych chwilach dużo podróżuje. Robi wtedy wycieczki po łonie natury wyposażony w parestisomach - magiczne urządzenie potrafiące uwiecznić dany widok. Następnie na podstawie zachowanych obrazów maluje artystyczne malunki. Organizuje wernisaże, gdzie znajomi mogą podziwiać jego dzieła. Podróże traktuje jako chwile wyzwolenia spod kurateli żony i ochroniarzy.

Z racji jego bogactwa wielu ludzi udaje jego przyjaciół. Hrabia jest tego całkowicie świadomy, lecz nie odtrąca ich, gdyż są jego partnerami biznesowymi, a Beledal przedkłada interesy nad osobiste odczucia i animozje. Czasem wystawia całkowicie nieudane dzieło i czeka na komentarze pochlebców. Uważa, że słuchanie pochwał na temat złych obrazów od ludzi, którzy chcą mu się przypodobać jest zabawne.

Ma córkę Klarysę. Dziewczynka kiedyś była ozdobą domu, wszędzie było jej pełno i wszystkich cieszyła jej obecność. Hrabia zabierał córkę na swoje wyprawy, ponieważ ona również bardzo lubiła podróżować i kochała zwierzęta. Niestety dziesięć lat przed wydarzeniami z gry Wiedźmin 3: Krew i Wino Klarysa spadła z konia. W wyniku wypadku ma sparaliżowane nogi i nie może chodzić. Praktycznie w ogóle nie rusza się z łóżka, a obrazy przywożone przez ojca są jej jedynym oknem na świat.

Jest częstym gościem w Toussaint. Podczas jednej ze swoich wizyt poprosił Gildię Myśliwych i Tropicieli księstwa Toussaint o pomoc w znalezieniu miejsc, gdzie występują interesujące go gatunki zwierząt. Przed Geraltem twierdzi, że te gatunki nie występują nigdzie indziej. Członek Gildii, Olivier de la Bragga, wskazał siedliska hrabiemu. Następnie Beledal odbył wycieczkę w towarzystwie Białego Wilka, w trakcie której uwiecznił panterę, skolopendromorfa oraz pawie z rozłożonymi ogonami.

W drodze powrotnej do Koviru hrabia postanowił zahaczyć o Dol Blathanna, gdzie żyją silvany. Geralt polecił mu spotkanie z Torquem, który za odpowiednią opłatą zrobi wszystko.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Na wernisażu prac hrabiego w wiosce Francollarts obrazy są opisywane przez kuratorkę wystawy. W polskiej wersji językowej kobieta przemówiła głosem Krystyny Czubówny, lektorki znanej z programów przyrodniczych.
  • Drugi obraz prezentowany na wystawie i zatytułowany "Biały Wilk poskramia wije beauclairskie" jest formą popularnego wśród młodzieży "selfie". Hrabia uwiecznił na nim także siebie robiącego "dziubek" ustami.

Zadanie[edytuj | edytuj kod]