Horst Borsody

Z Wiedźmińska Wiki
Horst Borsody
Tw3 journal horst.png
Module
|- Informacje
Rasa
Człowiek
Płeć
mężczyzna
Kolor oczu
Ciemny
Tytuł(y)
Właściciel Domu Aukcyjnego
Narodowość
Redania
Przynależność
Ród Borsodych

Horst Borsody - postać występująca w dodatku Wiedźmin 3: Serca z Kamienia, właściciel domu aukcyjnego Borsodych. Syn Maksymiliana Borsodego i brat Ewalda Borsodego. Spotykamy go wypełniając zadanie Sezamie Otwórz Się, kiedy musimy zdobyć dla Olgierda von Evereca Dom Maksymiliana Borsody'ego.

Jeśli w trakcie wykonywania misji, obaj bracia zginą majątek Borsodych (zgodnie z wolą ich ojca Maksymiliana) zostanie zlicytowany, a zysk przekazany na szpital Wilmeriusza, który mógłby za to leczyć pro bono żebraków i sieroty. W trakcie przemierzania Oxenfurtu, Geralt może usłyszeć, że dom aukcyjny kupił Vimme Vivaldi.

Zadania[edytuj | edytuj kod]

Właściciel najsłynniejszego domu aukcyjnego całej Północy, Horst Borsody, okazał się bufonem i snobem. Od początku traktował Geralta z wyższością, a gdy tylko usłyszał, co go do niego sprowadza, kazał swoim ludziom wyrzucić go za drzwi i obić. Można zatem powiedzieć, że ich znajomość zaczęła się ze złej stopy...
Jeśli Geralt stanie po stronie Ewalda :
Nic zatem dziwnego, że w konflikcie między braćmi Geralt opowiedział się po stronie swego dotychczasowego wspólnika, Ewalda – i pospołu z nim pokonał siepaczy Horsta. Chwilę potem Ewald zabił znienawidzonego brata – i to w sposób szczególnie okrutny. Mówiono potem, że nad trumną Horsta Borsody’ego, bogacza i możnego pana, nikt się nie pochylił i nikt nie zapłakał...
Jeśli Geralt stanie po stronie Horsta :
Mimo to, kiedy między braćmi Borsody doszło do starcia, to właśnie po jego stronie opowiedział się Geralt. Wiedźmin nigdy mi nie wyznał, czemu podjął taką decyzję – może uznał, że z dwojga złego woli snoba i bufona od żądnego krwi oszusta, jakim okazał się jego dotychczasowy wspólnik, Ewald.
Jeśli Geralt pójdzie na kompromis i nie żąda dokumentów :
Dzięki wsparciu Geralta Horst zdołał pokonać Ewalda – a za otrzymaną pomoc zapłacił, oddając wiedźminowi ozdobną szkatułę, zwaną Domem Maksymiliana Borsody’ego.
Jeśli Geralt żąda domu i papierów:
Dzięki wsparciu Geralta Horst zdołał pokonać Ewalda – ale nie cieszył się długo tym tryumfem. Kiedy okazało się, że wbrew wcześniejszym obietnicom Horst nie zamierza oddać wiedźminowi Domu Maksymiliana Borsody’ego, ten postanowił odebrać go siłą. Horst zginął od wiedźmińskiej stali, nim na dobre ostygło ciało jego znienawidzonego brata.