Historia najnowsza

Z Wiedźmińska Wiki
Historia najnowsza
Books Generic other.png
Historia najnowsza
Opis
Typ
Książka
Źródło
Lokacje
Kupno
40 oreny
Sprzedaż
8 oreny
ID
it_scroll_209

Dzieło koncentruje się na wojnie z Nilfgaardem, opisuje przyczyny i skutki konfliktu.

Zawartość[edytuj | edytuj kod]

Historia najnowsza
Anonim
"Na niczym spełzł koncept marszałka Coehoorna, albowiem jego flankowy zagon zatrzymała bohaterska piechota Wyzimy pod wojewodą Broniborem, krwawo swoją odwagę okupując. A w czasie, gdy wyzimczycy odpór dawali, na skrzydle lewym poszedł Nilfgaard w rozsypkę - jedni pierzchać poczęli, inni wojowie, zewsząd otoczeni, w niewielkich gromadach bronić sie próbowali. To samo wnet stało sie na skrzydle prawym, gdzie zawziętość krasnoludów i kondotierów w końcu nad impetem Nilfgaardu przemogła. Na całym froncie jeden wielki krzyk tryumfu sie podniósł, a w serca królewskich rycerzy wstąpił nowy duch. W Nilfgaardczykach zaś duch upadł, ręce ich pomdlały, a nasi łuszczyc zaczęli wrogów jak groch, aż echo Szlo.
I pojął marszalek polny Menno Coehoorn, ze batalia przegrana, zobaczył, jak giną i w rozsypkę idą wokół niego brygady.
I natenczas przybiegali ku niemu oficerowie, a rycerze konia podali świeżego, wołając, by uchodził i ratował życie. Ale nieustraszone bilo serce w piersi nilfgaardzkiego marszałka. „Nie godzi sie", zawołał, odpychając wyciągane ku niemu wodze. „Nie godzi sie, bym miał jak tchórz umykać z pola, na którym pod moja komenda tylu dobrych mężów padło za cesarza".

Głosariusz: Historia Temerii

Lokacje[edytuj | edytuj kod]