Historia Corvo Bianco

Z Wiedźmińska Wiki

Historia Corvo Bianco - książka w grze Wiedźmin 3: Krew i Wino. Można ją znaleźć w głównym budynku w Corvo Bianco.

Treść[edytuj | edytuj kod]

Początki Corvo Bianco giną w pomroce dziejów. Do dzisiejszych czasów przetrwała legenda, że winnica została założona przez syna właściciela majątku Pomerol, który został wydziedziczony i ruszył na wygnanie z sadzonką szczepu carvanere.

Współczesna historia Corvo Bianco zaczyna się jednak od pana Boliusa, który osiadł w winnicy na stare lata. W młodych latach Boilus stał na czele pułku saperów, walczył na dalekiej północy i za wielkie zasługi został uszlachcony oraz nagrodzony pieniędzmi. Z wielką energią zabrał się za przebudowę Corvo Bianco. Przede wszystkim urządził dla żony piękny ogród, który w późniejszym czasie rozpropagował w Toussaint modę na używanie ziół. Drugą po żonie miłością pana Boliusa była oliwa, dlatego w Corvo Bianco zawsze rosło wiele drzew oliwnych.

Gdy małżonka Boliusa zmarła, życie przestało go cieszyć i jął rozmyślać o śmierci. Sprzedał swój majątek panu baronowi Rossel, a w dniu, w którym dopełnił wszystkich formalności z tym związanych, umarł.