Historia świata

Z Wiedźmińska Wiki

"Historia świata" autor: Roderick de Novembre.

O książce:

Sięgała [Ciri-przyp.red.] też po inne, nie dotyczące magii książki. Czytywała Historię świata i Traktat o życiu.

Krew elfów, str. 280

W grze Wiedźmin[edytuj | edytuj kod]

Historia świata
Books Generic other.png
Historia świata
Opis
Typ
Książka
Źródło
Lokacje
Kupno
40 oreny
Sprzedaż
8 oreny
ID
it_scroll_208

Monumentalne, choć nieco ogólnikowe dzieło, które opisuje historię świata od czasów najdawniejszych do współczesnych.

Zawartość[edytuj | edytuj kod]

Historia świata
Roderick de Novembre
"Gdy podłożono ogień pod stos zbrodniarki i gdy ogarnęły ją płomienie, lżyć owa poczęła zebranych na placu rycerzy, baronów, czarodziejów i panów rajców słowy tak okropnemi, że groza wszystkich przejęła. Choć wprzód wilgotnemi jeno polany stos obłożono, by diablica nie sczezła za prędko i snadniej katuszy ognia zaznała, teraz czem prędzej rozkazano suszu dorzucić i kaźń zakończyć.
Ale iście demon siedział w onej przeklętnicy, bo choć już skwierczała grzecznie, okrzyku boleści nie wydala, jeno straszliwsze jeszcze klątwy miotać poczęła w głos: „Zrodzi się mściciel z mojej krwi. Zrodzi się ze skalanej Starszej Krwi niszczyciel narodów i światów! On pomści mękę moją! Śmierć, śmierć i pomsta wam wszystkim i pokoleniom waszym!". Tyle jeno zdołała wykrzyczeć, nim zgorzała. Tak właśnie zginęła Falka i taką kare poniosła za przelaną krew niewinną."

Głosariusz: Historia Temerii

Lokacje[edytuj | edytuj kod]