Him

Z Wiedźmińska Wiki
Him
Tw3 journal hym.png
Szczegóły
Rodzaj
Upiory
Boss
Tak
Odmiany
Upiór
Występowanie
starym domu Udalryka
Podatności
Księżycowy Pył
Olej przeciw upiorom
Znak Igni
Składniki
Skrystalizowana esencja
Esencja upiora
Pył śmierci
Ametystowy pył
Szmaragdowy pył
Szafirowy pył
Nasycone odłamki

Zadania[edytuj | edytuj kod]

Bestiariusz[edytuj | edytuj kod]

Czasem ludzie mają dobre powody, żeby bać się własnego cienia.
– Svargmitt, druid z An Skellig

Z rąk potworów najczęściej giną ludzie niewinni. Spóźnieni kupcy, nieostrożne dzieci, podróżni wiedzeni w mroczne ostępy lasu niezdrową ciekawością. Wszyscy oni nie muszą się jednak obawiać Hima – upiór ten wybiera sobie bowiem za ofiary osoby wyjątkowo nikczemne, które dopuściły się okrutnej zbrodni. Dla osób postronnych jest zupełnie niewidoczny, i nawet prześladowanym przez siebie ukazuje się niezwykle rzadko – zwykle jako wysoka, utkana z cienia humanoidalna sylwetka o długich szponach.
Him nie dąży bowiem do fizycznego starcia, lecz czerpie siłę ze strachu i cierpienia swojej ofiary. Przemawiając do niej głosem, który tylko ona słyszy, popycha ją do aktów przemocy, agresji i samookaleczenia. Him wykorzystuje najgorsze lęki winowajcy i obraca je w potworne wizje, które powoli doprowadzają ofiarę do obłędu.

Osoby dręczone przez Hima często uchodzą za opętane lub pokarane szaleństwem przez bogów. Nawiedzany przezeń człowiek nie jest w stanie spokojnie spać, męczą go coraz częstsze, niezwykle realistyczne koszmary. Ofiara robi się z czasem coraz bardziej nerwowa, usiłuje podejmować rozmowę z niewidocznym dla innych widmem, na przemian błagając je lub grożąc, a niekiedy nawet głośno wyznając swe winy w nadziei na zakończenie udręki. Działania te nie przynoszą jednak rezultatu, bowiem Him nie odejdzie, zanim nie doprowadzi ofiary do całkowitej utraty zmysłów lub samobójczej śmierci.