Herbert Stammelford

Z Wiedźmińska Wiki

Herbert Stammelford – silny czarodziej, członek pierwszej Kapituły. Zasłynął po tym, jak przesunął górę, która zasłaniała mu widok z wieży. Na swe usługi miał d'ao. Autor "Dialogów o naturze magii".

Ciri przebrnęła przez 'Dialogi o naturze magii' Stammelforda, 'Mocarstwo żywiołów' Giambattisy, przez 'Magię naturalną' Richerta i Moncka.

Krew elfów, str. 279

- Historyczny moment powołania pierwszej Kapituły i uchwalenie Prawa. Od lewej siedzą: Herbert Stammelford, Aurora Henson, Ivo Richert, Agnes z Glanville, Geoffrey Monck i Radmir z Tor Carnedd. Tutaj, jeśli mam być szczery, też aż się prosi o uzupełniający obraz batali­styczny. Wkrótce bowiem w brutalnej wojnie wykończono tych, którzy nie chcieli uznać Kapituły i podporządkować się Prawu. Między innymi Raffarda Białego. Ale o tym hi­storyczne traktaty milczą, by nie szkodzić jego pięknej le­gendzie.

Czas pogardy, str. 134

- Czarodziej Stammelford - przerwał kapłan, znowu przybierając ton, pozę i minę akademickiego wykładowcy - przesuną kiedyś górę, bo mu zasłaniała widok z wieży. Nikomu nie udało się nigdy, ani przedtem, ani potem dokonać czegoś podobnego. Bo Stammelford, jak wieść niesie, miał na usługi d'ao, geniusza Ziemi.

Ostatnie życzenie, str. 256
- Innymi słowy, dziwi cię, że na bankiecie spotkałeś Hena Gedymdeitha i Tissaię de Vries, a nie było wśród nas Bekkera, Agnes z Glanville, Stammelforda czy Niny Fioravanti?
Czas pogardy, str. 135

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Był mistrzem sił ziemi.
  • W grze Wiedźmin 2 jest wynalazcą eliksiru: Dekokt Stammelforta.