Hendrik

Z Wiedźmińska Wiki
Hendrik
Tw3 journal hendrik.png
Hernrik
Module
|- Informacje
Rasa
Człowiek
Płeć
Mężczyzna
Narodowość
Nilfgaard
Profesja
Szpieg

Hendrik – postać występująca w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon. Był nilfgaardzkim agentem podającym się za kupca.

Wiedźmin 3: Dziki Gon[edytuj | edytuj kod]

Geralt miał spotkać się z agentem nilfgaardzkiego wywiadu przebywającym we wsi Wrzosowa. Gdy dotarł do wioski, zastał ją spustoszoną i zamarzniętą. Podczas rozmowy z przebywającym w zgliszczach osady starcem dowiedział się, że Hendrika torturował, a potem zabił Dziki Gon.

Wiedźmin, przeszukując chatę agenta, znalazł jego ciało. Po dokładnym obejrzeniu obrażeń i odnalezieniu w bucie trupa małego kluczyka, postanowił poszukać zamka, do którego ów klucz by pasował. Odnalazł wejście do piwnicy, a tam za ukrytą ścianą notatki Hendrika dotyczące m.in. Ciri, schowane w rozliczeniach handlowych.

Praktyki działania tajnych służb wskazują na to, że imię Hendrik było zapewne fałszywe. Niemniej tym imieniem posługiwał się człowiek, który był agentem wywiadu Jego Cesarskiej Wysokości na terenie Velen.

Według zdobytych przez wiedźmina informacji, Hendrik miał mieszkać we wsi Wrzosowa.
Niestety, Geralt się spóźnił. Kiedy dotarł na miejsce, osada była spustoszona, mieszkańcy wyrżnięci. Śmierć nie oszczędziła również Hendrika.
Dowódca Hendrika, szef cesarskiego wywiadu Vattier de Rideaux, mógłby być dumny z determinacji swego podwładnego. Torturowany Hendrik wolał zginąć, niż zdradzić oprawcom położenie skrytki z raportami. Dzięki jego zapiskom Geralt zdobył kilka interesujących informacji.

Zadania[edytuj | edytuj kod]