Hemdall

Z Wiedźmińska Wiki
G SS Hemdall.jpg

Hemdall – bohater sag i mitów ze Skellige.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Według legendy ma go ostrzec złoty kogut Kambi przed nadpłynięciem Naglfara – piekielnego drakkara wiozącego armię ciemności. Hemdall ma stoczyć bitwę z siłami ciemności zwaną Ragh nar Roog, po której ma nastąpić koniec świata.

Nazwę Kaer Hemdall (ze st. Czatownia Hemdalla) nosi duża zwieszona nad wodą skała, znajdująca się w zatoce wyspy Hindarsfjall.

Według legend opisanych w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon Hemdall miał żonę o imieniu Heulyn. Para miała sześciu synów, z których każdy zapoczątkował inny klan Skellige.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • W dodatku Wiedźmin 3: Krew i Wino pojawia się jego karta do Gwinta. Jest jedną z niewielu kart, których nie można posiadać bezpośrednio w talii. Pojawia się literówka, gdyż heros nazywa się na niej Hemdal.
  • Jest wspomniany w Ishtar, jednej z domen Arkadii; co ciekawe, jest on w tym uniwersum synem Freyji.

Gwint[edytuj | edytuj kod]

Hemdall to nasz mityczny bohater. Legenda mówi, że gdy nadejdzie Tedd Deireadh, Czas Końca, Czas Białego Mrozu i Wilczej Zamieci, Hemdall stawi czoło złym mocom z krainy Mörhogg, upiorom, demonom i widmom Chaosu. Stanie na Tęczowym Moście i zadmie w róg, na znak, że czas chwytać za broń i stawać w ordynku. Do Ragh nar Roog, Ostatniej Bitwy, która zadecyduje, czy zapadnie noc, czy nastanie świt. Barkas zwinnie przeskoczył po fali, wpływając na spokojniejsze wody zatoki, między Czatownię Hemdalla a drugą skałę o równie fantastycznych kształtach. - Ta mniejsza skała to Kambi - wyjaśnił jarl. - W naszych mitach imię Kambi nosi czarodziejski złoty kogut, który swym pianiem ostrzeże Hemdalla, że nadpływa Naglfar, piekielny drakkar wiozący armię Ciemności: demony i upiory z Mörhoggu. Naglfar zbudowany jest z trupich paznokci. Nie uwierzysz, Yennefer, ale wciąż jeszcze są na Skellige ludzie, którzy przed pochówkiem obcinają zmarłym paznokcie, by nie przysparzać upiorom Mörhoggu budulca. - Uwierzę. Znam siłę legend.

Wieża Jaskółki, str. 309