Havekar

Z Wiedźmińska Wiki

Havekar (w języku elfów hav'caaren) - osoba zajmująca się nielegalnym handlem bronią i ekwipunkiem z Wiewiórkami. Predecer ten jest surowo karany w krajach Nordlingów, przez co havekarzy bywają bardzo ostrożni i nieco paranoiczni - napotkawszy na drodze kogoś, kto mógłby wydać ich żołnierzom, bez namysłu potrafi sięgnąć po broń.

Ważniejsze postaci[edytuj | edytuj kod]

- Uważaj - mruknął, zsiadając. - Jesteś elf. Nie otwieraj gęby bez potrzeby.
- Dlaczego?
- To havekarzy.
Jaskier syknął z cicha. Wiedział, o co chodzi.
Wszystkim chodziło o pieniądz, a popyt wywoływał podaż. Grasujący po lasach Scoia'tael gromadzili zbywalny, a zbędny im łup, cierpieli zaś na niedostatek ekwipunku i broni. Tak zrodził się leśny obwoźny handel. I gatunek ludzi, którzy się takim handlem parali. Na duktach, ścieżkach, przesiekach i polanach zjawiały się cichaczem wozy kupczących z Wiewiórkami spekulantów. Elfy nazywały ich hav'caaren, słowem nieprzetłumaczalnym, ale kojarzącym się z drapieżną chciwością. Wśród ludzi upowszechnił się termin "havekarzy", a słowo kojarzyło się jeszcze paskudniej. Bo też i paskudni byli to ludzie. Okrutni i bezwzględni, nie cofający się przed niczym, nawet przed morderstwem. Schwytany przez wojsko havekar nie mógł liczyć na miłosierdzie. Toteż sam nie mógł go okazywać. Napotkawszy w drodze kogoś, kto mógł go wydać żołnierzom, bez namysłu sięgał po kuszę lub nóż.

Chrzest ognia, str. 53