Harpia

Z Wiedźmińska Wiki
Tw2 journal harpy.png

Harpia - potwór, drapieżny ptak, o twarzy kobiety. Zamieszkuje głównie tereny górzyste. Atakuje w grupach, rozszarpuje swoje ofiary.

Walka przeciwko Harpii w Wiedźminie 2[edytuj | edytuj kod]

Harpie, są istotami powolnymi, pojedynczo nie mają większych szans, bez większych przygotowań damy im radę. Po szybkim uderzeniu serwujemy jej salwę z Igni i odskakujemy. W zamkniętych przestrzeniach gdzie nie można swobodnie manewrować bohaterem jest znacznie trudniej każda Harpia - jedna po drugiej rzucają się na wojownika zadając znaczne obrażenia. Odpowiednio rozwinięte znak Igni i Aard to bardzo słaba strona pokracznych stworzeń.

Lista stworów, którym można by przypisać ten wyczyn, jest dość długa. Otwiera ją stado zdziczałych psów, plagi dość zwykłej w wojennych czasach. Nie wyobrażacie sobie, do czego są zdolne takie psy. Połowa ofiar przypisywanych chaotycznym potworom idzie w rzeczywistości na konto stad zdziczałych podwórzowych burków.
- Wykluczasz więc potwory?
- Bynajmniej. Mogła to być strzyga, harpia, graveir, ghul...

Chrzest ognia, str.

Dane z innych źródeł[edytuj | edytuj kod]

  • Gra wyobraźni

Magiczne, latające potwory wielkości ludzi, o kobiecych głowach i tyłowiu, a skrzydłach i nogach sępa. Choć humanoidalne, nie mają więcej rozumu niż złośliwe ptaszyska. straszliwie cuchną, moga też przenosić choroby. Atakują stadami, obalając ofiary uderzeniami skrzydeł i rozszarpując mocnymi szponami. Zamieszkują krainy Południa.

  • "Rękopis znaleziony w smoczej jaskini. Kompendium wiedzy o literaturze fantasy" Andrzeja Sapkowskiego

Harpia - bydlę jest to ohydne, pół ptak, pół zasię baba. Znane są (z historii o Argonautach i ich po Runo Złote ekspedycji) harpie, które króla Traków Fineusa okrutnie prześladowały, bo cięgiem nad głową latając obsrywały go i wszystko wokół niego smrodliwymi swemi ekskrementami tak, że król ów ani zjeść, ani wypić, ani spokojnie się zdrzemnąć nie mógł. Tegdy dwaj Argonauci, synowie Boreasza możnego, Kalais i Zetes, Harpie owe precz przegnali.

Jest Harpia zwierzem heraldycznym. Ma ją w herbie Księstwo Liechtensteinu.