Hagge

Z Wiedźmińska Wiki

Hagge - twierdza nad Pontarem, na granicy Temerii i Aedirn. Pod Hagge niespełna 40 lat temu Virfuril pobił wojska Medella, umacniając swoją władzę w Dolinie Pontaru i ustalając dzisiejsze granice między Aedirn i Temerią. W Hagge odbyło się spotkanie królów Północy, które miało na celu podjęcie strategicznych decyzji w sprawie ofensywy Nilfgaardu.

W grze zamek i tereny aż do Flotsam należą do Temerii dowiadujemy się o tym od Triss.

Czy po to ściągnąłeś nas tu, do Hagge, Demawend, byśmy wypłakiwali się i użalali nad naszą słabością i niemocą? Zacznijmy wreszcie działać!

Krew elfów, str. 204

- Vizimir, Foltest, Demawend, Henselt i Meve - powtórzył marszałek. - Spotkali się na tajnej naradzie w zamku Hagge nad Pontarem. Radzili potajemnie.
(...)
- Przecież to właśnie pod Hagge, niespełna czterdzieści lat temu, Virfuril pobił wojska Medella, umacniając swoją władzę w Dolinie Pontar i ustalając dzisiejsze granice między Aedirn i Temerią.

Krew elfów, str. 213

Był w drodze od dwóch dni. Rozkaz królewski i poczta dopadły go w Hagge, gdzie wypoczywał po powrocie z Tretogoru. Opuścił twierdzę nocą, galopując gościńcem wzdłuż lewego brzegu Pontaru, przekroczył granicę z Temerią przed świtem, a teraz, w południe następnego dnia, był już nad brzegiem Ismeny.

Czas pogardy, str. 7

- Naszą wschodnią granicę, to znaczy wylot Doliny Pontaru, Nilfgaardczycy osiągną za kilka dni - ciągnął Fol­test, nadal bardzo cicho. - Hagge, ostatnia forteca Aedirn, nie utrzyma się długo, a Hagge to już nasza wschodnia granica. A na naszej granicy południowej... stała się rzecz bardzo zła. Król Ervyll z Verden złożył hołd lenny impe­ratorowi Emhyrowi. Poddał i otworzył twierdze u ujścia Jarugi. W Nastrogu, Rozrogu i Bodrogu, które miały strzec naszego skrzydła, stoją już nilfgaardzkie załogi.

Czas pogardy, str. 219

- Tak więc Foltest schował ogon pod siebie - mruknął wiedźmin, łamiąc w palcach kolejny patyczek. - Dogadał się z Nilfgaardem. Zostawił Aedirn na łasce losu...
- Tak - potwierdził poeta. - Wprowadził jednak wojska do Doliny Pontaru, zajął i obsadził twierdzę Hagge.

Czas pogardy, str. 220