Guleta

Z Wiedźmińska Wiki

Guleta - miasto w Aedirn, w którym znajduje się wielka huta. Na festynie w Gulecie poznali się Geralt i Jaskier.

- Proso i komary! To mi przypomina naszą pierwszą wspólną wyprawę na kraniec świata - powiedział. - Pamiętasz? Poznaliśmy się na festynie w Gulecie i namówiłeś mnie...
- To ty mnie namówiłeś. Musiałeś przecież wiać z Gulety co koń wyskoczy, bo dziewczę, które wychędożyłeś pod podium dla muzykantów, miało czterech rosłych braci. Szukali cię po całym mieście, grożąc, że cię wywałaszą i wytarzają w smole i trocinach. Dlatego się do mnie wtedy przyczepiłeś.
- A ty o mało z portek nie wyskoczyłeś z radości, żeś znalazł kompana. Do tamtych pór mogłeś w drodze pogadać wyłącznie z koniem.

Ostatnie życzenie, str.

Zadania specjalne. Huta w Gulecie, z wielkimi pieca­mi. Fryszarki, huta galmanu i wielka kuźnica żelaza w Eysenlaan, pięćset centnarów rocznej produkcji. Konwi-sarnie i manufaktury wełniane w Aldersbergu. Młyny sło­dowe, gorzelnie, tkalnie i farbiarnie w Vengerbergu...
Zdemontować i wywieźć.

Czas pogardy, str. 211

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Prawdopodobnie pochodzą stąd: Letho, osławiony królobójca oraz Seltkirk, dowódca wojsk Aedirn w krwawej bitwie o Vergen.