Guślarz

Z Wiedźmińska Wiki
Guślarz
Tw3 journal pellar.png
Guślarz
Module
|- Informacje
Rasa
Człowiek
Płeć
Mężczyzna
Kolor włosów
Grey
Kolor oczu
Niebieski
Profesja
Znachor

Guślarz is a rural holy man, or "cunning man", in Wiedźmin 3. Geralt meets him on his search for a witch. His character entry is added to the journal during the quest "Sprawy rodzinne". He also sells a variety of crafting diagrams, runestones and glyphs as well as alchemical ingredients and formulae. His prices become significantly lower after completing the quest "Dziady" and burning Ambrose's body. Among the items he sells are:

Jak w przypadku wielu wioskowych szamanów, zaklinaczy i znachorów, wokół mieszkającego niedaleko wsi Konary czarownika narosło wiele legend i opowieści. Jedne opowiadały, że ma on dar komunikacji z duchami, inne – że za młodu wpadł w szał i siekierą zamordował własnego ojca. Jeszcze inne mówiły o tym, że zwykł spółkować z hodowlanymi zwierzętami.

Wszystko to budziło w mieszkańcach Velen obawę, ale i szacunek, co wydatnie pomogło Guślarzowi zdominować okolicznych ludzi w interesach.
Bywa jednak, że i najlepszym znachorom zdarza się błąd w sztuce. Gdyby nie interwencja Geralta, nie wiadomo jak skończyłaby się przygoda starego wróża z rozsierdzonymi żołdakami Barona.
Guślarz okazał się większym fachowcem w kwestii wróżb niż w leczeniu niestrawności. Chociaż część odpowiedzi udzielonych wiedźminowi była niejasna, Geralt zdołał ułożyć je w logiczną całość.
Jakiś czas potem stary Guślarz poprosił Białego Wilka o pomoc przy rytuale Dziadów. Kiedy obrzęd zakłócili łowcy czarownic, Geralt nie stanął w obronie jego uczestników, co rozsierdziło wróżbitę.
Określenie „trup w szafie”, jak zwykło określać się niewygodne sekrety, w przypadku Guślarza pasowało jak ulał. Upiór jego ojca, starego Jamroza, pragnął odwetu na swym mordercy.
Dzięki interwencji Geralta nie doszło do zemsty zza grobu. Tajemnica morderstwa została wyjaśniona, a Guślarz, mimo że był winny zabójstwa, okazał się również ofiarą wydarzeń sprzed lat.

Pomagając starcowi w uporaniu się z demonami z przeszłości, wiedźmin zaskarbił sobie jego dozgonną wdzięczność.

Zadania[edytuj | edytuj kod]

Filmy[edytuj | edytuj kod]