Graham

Z Wiedźmińska Wiki
Graham
Tw3 journal graham.png
Graham
Module
|- Informacje
Rasa
Człowiek
Płeć
Mężczyzna
Kolor włosów
Brązowy
Kolor oczu
Brązowy
Profesja
Rybak

Graham – rybak ze wsi Rudnik występujący w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon. Zakochany niegdyś w Anabelle, córce Wszerada – dawnego barona Velen. Po pogromie na Kłomnicy powrócił do swojego dawnego życia. Jednak w pewnym momencie przychodzi do niego Geralt i informuje go, że jego ukochana żyła w momencie ataku. Młody chłopak będzie chciał pomóc wiedźminowi i swojej ukochanej. Rybak, odbierając kości Anabelle lub podczas zdejmowania klątwy z wyspy umrze.

Prawdopodobnie chciał popełnić samobójstwo z rozpaczy po stracie ukochanej. W jego chacie, obok łóżka i ołtarzyka poświęconego Anabelle, można znaleźć przygotowaną wiszącą szubienicę.

Graham, prosty rybak ze wsi Rudnik, był jedną z dramatis personae tragicznych wydarzeń, jakie zaszły jakiś czas wcześniej w wieży na przeklętej wyspie Kłomnicy. Ze słów Anabelle wynikało, iż łączyło ją z Grahamem prawdziwe uczucie, lecz szczegóły tej tragicznej historii wiedźmin miał dopiero poznać..
Udział młodzieńca w zajściach w wieży był cokolwiek niejasny. Na pewno jednak starał się bronić swej ukochanej, choć uciekł z Kłomnicy tuż po jej domniemanej śmierci.
Jeśli Geralt spełni prośbę ducha:
Historie ubogich rybaków zakochanych w córkach dziedziców zwykle nie mają szczęśliwego finału, lecz to, czego doświadczyli Graham i Anabelle, każdy poeta określiłby jako aż nazbyt okrutne. Pragnienie szczęścia i odwzajemnionej miłości przegrało ze złym losem i ludzką chciwością, która skazała młodych na wieczne cierpienie – Grahamowi bez ukochanej u boku, Anabelle zaś – jako udręczonej duszy, błąkającej się między życiem a śmiercią.

Wiedźminowi nie pozostało nic, jak tylko przekazać młodzieńcowi doczesne szczątki Anabelle, licząc na to, że ich pochówek przywróci spokój duszy dziewczyny i przezwycięży klątwę.
Niestety, choć zły czar istotnie został przełamany, i ta historia nie miała szczęśliwego zakończenia. Graham stał się pierwszą ofiarą uwolnionego wówczas, podstępnego ducha zarazy...
Jeśli Geralt skonfrontuje się z duchem:
Sam Graham opowiedział Geraltowi resztę historii, w której pragnienie szczęścia przegrało ze złym losem i ludzką chciwością. Dowiedziawszy się, że istnieje cień szansy, by uratować duszę ukochanej, rybak nie wahał się ani chwili, by pomóc wiedźminowi w zdjęciu ciążącej nad wyspą klątwy.
Niestety, choć zły czar istotnie został przełamany, historia nie miała szczęśliwego zakończenia. Mimo poświęcenia i odwagi, Graham zginął, ratując tę, której nigdy nie przestał kochać.

Zadanie[edytuj | edytuj kod]