Grabowa Buchta

Z Wiedźmińska Wiki

Grabowa Buchta - miasto w Temerii, położone na lewym brzegu delty Pontaru, mniej więcej na przeciwko Oxenfurtu. Pod Grabową Buchtą Geralt zabił kilku agentów Nilfgaardu, w przebraniach temerskiej strazy.

Ty na farwater patrz, szyper, miast w niebo, bo się na mielizny wpieprzy ten twój korab. Ha, jużeśmy na wysokości Oxenfurtu. Spójrzcie jeno, już Baryłę widać!(...)Szkuta wpłynęła pomiędzy wyspy, przysadzista wieża osadnika i akwedukt zniknęły we mgle. Wszyscy odetchnęli z ulgą.
- Nie płyniesz wprost oxenfurcką odnogą, Pluskolec? - spytał Olsen.
- Wpierw zawijam do Grabowej Buchty. Po handlarzy ryb i kupców z temerskiej strony.
- Hmm... - celnik podrapał się w szyję. - Do Buchty... Słuchaj no, Geralt, nie masz ty przypadkiem jakichś zatargów z Temerczykami?

Krew elfów, str.

- Wiecie, co uczynimy? - parsknął. - Płyńcie z nami do Oxenfurtu, Temerczycy. My i wy ludzie prości, jakże się nam wyznać w prawie? A komendant oxenfurckiej kordegardy to człek niegłupi i bywały, on nas rozsądzi. Przecież znacie naszego komendanta, nie? Bo on waszego, z Buchty, zna świetnie. Wyłożycie mu waszą sprawę... Pokażecie nakaz i pieczęcie... Bo wszakże macie nakaz z pieczęciami jak trzeba, hę?

Krew elfów, str.

- Mylisz się - powiedział szpieg. - Mam. I to niejeden. Ale na razie wystarczy mi ta rozróba na szkucie pod Grabową Buchtą. Wiesz, kim byli ci, którzy weszli na pokład? To nie byli ludzie Rience'a.(...)Wiedźmin pod Grabową Buchtą ukatrupił temerskich agentów, Jaskier. Ich szef jest bardzo, bardzo zły. Mówisz, że Geralt wyjechał? Mam nadzieję, że nie do Temerii. Stamtąd może nie wrócić.

Krew elfów, str.