Gerhart z Aelle

Z Wiedźmińska Wiki

Gerhart z Aelle zw. Hen Gedymdeith (prawdopodobna wymowa [hɛn ɟɛdɪmdɛiθ]) - czarodziej, członek Kapituły, jeden z wybrańców, którzy w zamierzchłych czasach pobierali nauki w stosowaniu magii u elfich wiedzących. Autor księgi "Elfy i ludzie". Do Przewrotu na Thanedd najstarszy mag tego świata. Umiera na zawał w czasie puczu.

Zgromadzeni czarodzieje rozstąpili się, kłaniając z sza­cunkiem wkraczającym na salę osobistościom. Jako pier­wszy podążał niemłody, ale krzepki mężczyzna w niezwy­kle skromnym wełnianym stroju. U jego boku kroczyła wysoka kobieta o ostrych rysach i ciemnych, gładko ucze­sanych włosach.
- To Gerhart z Aelle, znany jako Hen Gedymdeith, najstarszy z żyjących czarodziejów - poinformowała pół­głosem Yennefer. - Kobieta idąca obok niego to Tissaia de Vries. Jest tylko niewiele młodsza od Hena, ale nie krę­puje się używać eliksirów.

Czas pogardy, str. 115
- Tu oto widzimy Geoffreya Moncka wyruszającego w górę Pontaru, wtedy jeszcze zwanego Aevon y Pont ar Gwennelen, Rzeką Alabastrowych Mostów. Monck płynął do Loc Muinne, aby skłonić tamtejsze elfy do przyjęcia grupy dzieci, Źródeł, które miały być szkolone przez elfich magów. Może cię zainteresuje, że wśród dzieci był chłopczyk, zwany później Gerhartem z Aelle. Poznałeś go przed chwilą. Teraz ten chłopczyk nazywa się Hen Gedymdeith.

Czas pogardy, str. 133